Misti Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Jeg prøver å bli litt mer økonomisk. pleier å handle på meny men det finners jo butiker som er billigere enn den. men hvilken butikk er den billigste? men den må jo ha godt utvalg av kjøtt og grønnsaker.
Blopp1 Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 De er rema som har kommet best ut når d gjelder priser på mat,på noen av disse testene......Kiwi har heller ikke kommet så verst ut!!!!
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 jeg føler jeg kommer ut med mest for pengene på Rema 1000, sparer mange hundre lapper i uken på å handle der. Handler ikke alt der da, liker ikke så godt i kjøttproduktene de har der, så det handler jge andre steder:) ikke så ille dyrt på kiwi heller faktisk! Meny er jo rådyrt, får jo ingen ting for pengene der. men jeg er alltid fornøyd med det jeg kjøper der da, alltid god mat og bra frukt og grønnsaker. Så om sommeren så pleier vi å handle litt kjøtt å sånt der, når vi skla grille.
Misti Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2008 så fint. men sparer dere penger selv om dere kjøper kjøtt andre steder?
Sjefsmegga Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Rema1000, men jeg handler mest på Coop siden den er nærmest :-)
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 jepp. eller vi handler ofte karbonadedeig og pålegg og svinkjøtt i sverige- tar en tur ca annen hver mnd.handler da for ca 1000 kr(norske- pluss minus en hundrelapp eller to) hvis det ikke er salg på kjøttdeig på obs eller noe(hender de har sånn 5 for 100). resten handler vi på kiwi eller Rema 1000 en gang i uken, og bruke ri under kant av 1000 kr uken på alt vi trenger av mat, vaskemidler, snop, blader, barneproduker, bleier osv. Vi har prøvd å handle to ganger i uken en gang mandag også på fredag for å fylle på litt til helgen, men gang nr to trekker opp veldig, for da skal vi liksom kose oss så veldig, så det blir mye mer snop og helgekos enn nødvendig.
3b@rnsmor-30* Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 rett før påske sa de på radioen at Kiwi hadde slått Rema 1000 for tredje gang i sånn matbarometer.........
Fire småtroll Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Lokalavisen hadde en test rett før påske, fylte handlekurven med varer for ca 2000 kr, alt fra bleier, babygrøt, kjøttpålegg, juice, melk, frukt, sjokolade, kjøttdeig, hvetemel osv. De vanlige tingene, akkurat samme merke og varer fra alle butikkene.. Den som var billigst var faktisk Obs! Og det uten at de hadde tilbud på noen av varene de hadde i kurven, så de var utrolig fornøyd med å vinne. Men det de vant bare med et par tiere da, på andreplass kom Rema 1000, og på tredje Kiwi. Det skilte bare 60 kroner på billigst og dyrest av disse store kjente kjedene, og det er ikke så mye på en kurv til ca 2000,- Joker tapte da, der måtte du ut med 2-300 kr mer for kurven.
Misti Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. mars 2008 tusen takk for svar, nå vet jeg hvor jeg kan handle. men handler dere kjøtt på rema og kiwi?
3b@rnsmor-30* Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 handler så og si bare på kiwi jeg. det er fordi frukt og grønt er billig der siden de har redusert prisen tilsvarende momsen... og de har alltid så fin frukt og grønt avdeling (og det har IKKE rema her i byen), også er det billige bleier.. er nemlig bare libero som funker på våre barn. pampers blir våte utenpå
3b@rnsmor-30* Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 og for så svare på det du egentlig spurte om da.... så handler vi kjøttvarer der også...
Misti Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 24. mars 2008 og der får du tak i alt du trenger av kjøtt?
3b@rnsmor-30* Skrevet 24. mars 2008 #14 Skrevet 24. mars 2008 ja. men mulig jeg ikke bruker så mye rart da......... men får det jeg trenger jeg
Misti Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 24. mars 2008 så bra da=) bruker ikke så mye rart jeg heller, mener jeg selv da...hehe
Fire småtroll Skrevet 24. mars 2008 #16 Skrevet 24. mars 2008 Lønner seg jo veldig å passe på tilbudene da, hvis du har tid. Du kan gjøre smarte kjøp ved å handle kjøttprodukter og frossenprodukter på salg og fylle frysa. F.eks hadde Ica 40% på alle Findus produkter for noen uker siden, fyllte opp med frossenfisk jeg. Det er jo alltid en eller annen butikk som har et godt tilbud på koteletter, kjøttdeig osv.
sjokolademams Skrevet 24. mars 2008 #17 Skrevet 24. mars 2008 Konklusjonen blir vel at man må handle flere steder for at det skal bli billigere. Handler feks. bare på Spar og Safari når de har tilbud, ellers er det knalldyrt der. Og samme med Meny. Rema er ok, men det er enkelte ting man ikke finner der, samme med Kiwi. Den moms greien deres er forresten bare idioti. Er ikke noe billigere enn andre steder i hvertfall.
Mamsen87 :) Skrevet 24. mars 2008 #18 Skrevet 24. mars 2008 vi handler på kiwi, vet ikke om det er den billigste! men vi føler vi får masse igjen for pengene der. også har de alt vi trenger av kjøtt og frukt der også
Musemor med tre søte små Skrevet 24. mars 2008 #19 Skrevet 24. mars 2008 Rema er billigst, men de har ikke alt der. Pleier å handle basis varer der, og resten på Ica. Meny og Centra er de dyreste så der handler jeg bare om det er noe spesielt jeg skal ha.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 24. mars 2008 #20 Skrevet 24. mars 2008 Vi handler nesten alltid på obs! Der føler vi at vi får mest for pengene. Handler vi derimot på Ica Maxi...får vi alltid sjokk når vi kommer til kassa:) Der er det dyyrt. Fordelen med obs! i forhold til Rema 1000, er utvalget. På obs! har de det meste, mens på Rema blir jeg alltid irritert, fordi de har så utrolig dårlig utvalg. Men det er jo også konseptet til Rema.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 24. mars 2008 #21 Skrevet 24. mars 2008 Også får man jo coop medlemsutbytte året etter om man har coop kort og handler via coop!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå