Gå til innhold

Sykt barn....!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 20 mnd kastet opp en gang i natt, har vært fin hele dag, kun slapp og litt grinete, spist lite. Sovet noen timer i kveld før hun våknet og var full av oppkast igjen..Har kastet opp ytterligere 3 ganger, med kraftige brekninger, skjelvinger, har ikke feber, har temp på 36.2(pleier ha høyere) Sist oppkast var det helt tynt gult-galle??

Ingen diare...

Kan det være noen form for forgiftning tro? Noen andre ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

datteren min på 22 mnd hadde spy syken nå før påske. hun spydde natt til tirsdag..... så var hun helt fin hele tirsdagen. løp rundt som før og koste seg. onsdags morgen var hun litt sutrete når hun stod opp.. og når vi kom på stuen spydde hun igjen... etter en time så var hun helt fin i gjen.. løp rundt og herje hele dagen. torsdag var hun helt fin.. jeg sendte henne noen timer i barnehagen.... på kvelden spydde hun nok en gang etter hun hadde lagt seg... våknet opp fredag og var helt fin.... og har vært helt fin siden.. så hun hadde spysyken egentlig i 3-4 dager..men spydde bare tre ganger...

tror kanskje det bare er sånn at de får det forskjellig jeg....

jeg vil tro det bare er det datteren din har fått også. men du må jo se henne an. se om hun blir verre eller bedre. det farligste er vel om hun blir dehydrert... så viktig å gi dem godt med drikke...vi gav snuppa litt cola etter hun hadde spydd. hun var jo helt i lykkerus...hehe.. mamma litt mer colabrus sa hun med den søteste stemmen hun klarte..;)

Skrevet

Tror nok det er vanlig oppkastsyke hun har, trenger ikke bestandig ha diare når enn har oppkastsyke, jeg får aldri diare i forbindelse med omgangssyke

Du som sendte barnet dit i bhg så fort etter oppkastsyke må være klar over at hun må være symptomfri i 48 timer etter siste oppkast eller diarebleie. For omgangssyke er veldig smittsomt. Og sende barn i barnehagen for fort er uansvarlig både overfor barnet og de andre i bhg.

Skrevet

Så lenge du ikkje har noko mistanke om at ho har fått i seg eit eller anna giftstoff, så er det nok vanleg omgangsyke. Men, pass på at ho får i seg nok veske. Det med at ho kun har kasta opp galle, er fordi det ikkje er noko meir i magesekken hennar enn kun galle.

Kokt ris skal hjelpe til å bitte magen. Men, pass opp for forstoppelse med bruk av kokt ris.

Det aller viktigaste er nok veske/drikke. Helst 1 liter for dagen skal barn ha i drikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...