Gulosten™ Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Han er tydeligvis allergisk mot en del mat, han har også tatt allergiprøver for å bekrefte det. Han skal overhode ikke ha i seg nøtter, melk eller egg. Han er allergisk mot katter og pollen. Nå i kveld (og i går) var vi hos svigers og spiste. På fredag spiste vi hjemmelaget pizza, Peppes Pizza i går, og oksestek og lammelår i dag. Har prøvd å si at han må spise LITE saus, men jeg satt ikke ved siden av ham så fikk ikke "sjekket". Han er også en voksen mann på 27 år, så jeg syns ikke jeg skal trenge å sitte ved siden av ham å passe på så han ikke får i seg feil mat. Det bør han fikse sjøl. Han har ikke drukket melk på ukesvis, han spiser brød med brunost (ikke lurt kanskje??), han drikker te og vann og cola. I dag spiste han poteter, brokkoli, oksestek med peppersaus, soyais og sitronfromasj til dessert. Jeg prøvde å hinte til at han skulle spise lite saus og sånn fromasj, men som sagt kan jeg ikke stoppe 27 år gammel stahet... Nå spyr han jo selvfølgelig som en gris, 2. gangen på en halvtime. Typisk nok begynner han seint på kvelden, og kommer til å holde på hele natta, sånn er det hver gang... Jeg er så LEI dette, kan ikke forestille meg hvordan han har det.... Noen som har kjennskap til laktoseintoleranse som kan fortelle litt om hva man bør holde seg unna?? Han skal til legen på tirsdag, regner med de snakker litt da, men sikkert ikke så mye som jeg håper. Hva er forskjellen på laktoseintoleranse og melkeallergi?? Håper veldig på at noen kan hjelpe.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå