Gå til innhold

Ja, hva mener dere om denne herre miljøkrisa da dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker selv at jeg begynner å få det hele litt vell langt opp i halsen. Og synes det går over alle støvelskaft nå. Det er nok et problem, men nå sitter jeg mest igjen med en følelse av at det hele er ekstremt oppblåst og overdrivi. Noen flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe tro på at det er vi mennesker som er så dumme å ødelegge jorden, rett og slett fordi jeg var møkk lei ved første snakk! Hadde vi bare sett noe til den globale oppvarmingen! Tror det er mest naturlige årsaker, og visst det ikke er det er det ikke mye vi kan gjøre no når tabben allerede er gjort..!

Skrevet

Jeg synes "denne herre" miljøkrisen er skremmende.

Prøver å gjøre små ting i hverdagen for å gjøre "min del".

Skrevet

Jeg er litt nøktern. Er uansett fordeler at vi mennesker bruker ressursene bedre enn vi har gjort til nå, men det massehysteriet de har starta hjelper oss fint lite, for jeg tror faktisk at menneskeheten alene ikke er skyld i denne globale oppvarmingen, vi har kansje framskynda den litt, men er nok også en del av jordas naturlige syklus også, poler tiner og fryser til. Vi mennesker må rett og slett lære oss å tilpasse oss disse skiftene. Vårt "stasjonære" liv er ikke bra den forstand at vi har grodd fast i byer og i hus....naturlig sett så var vi ment for å være nomader som skulle følge de naturlige skiftningene i årstider. Men siden vi er så mange så har vi også gjort oss alt for avhengige av jordbruk. Fangst, fiske og samling eksisterer jo nesten ikke lengre, bare noen ytters små spredte samfunn....disse lever slik vi BURDE levd alle mann...kansje hadde vi had det bedre også da....mentalt...

Skrevet

Jeg har også denne miljøkrisen litt opp i halsen, og tror at for mange så er det enda en "trend" de henger seg på.

Men jeg tror ikke at bare VI har ansvaret for at det skjer, jeg tror at disse naturforandringene hadde kommet uansett og at det er en naturlig del av jordasutvikling...slik det har vært i flere tusen år. Jordkloden har alltid vært i forandring...nå husker ikke jeg rekkefølgen på dette, men det har vært flere tidsepoker der jorda har vært i store forandringer. Istid, dinosaurer, verdensdelene har delt seg osv osv... Jeg tror det er noe av dette som skjer nå, og at det ville ha skjedd uansett. Og er det virkelig så rart? Er vel ganske mange 100 år siden det sist skjedde en stor "krise" med naturen...

Skrevet

Synes det er bra at det er mer og mer fokus på det, og at de fleste (!!) ser ut til å skjønne alvoret.

Skrevet

Ja nå var det jo som kjent en varmeepoke i vikingtiden. Men da hadde de ikke noen biler eller fabrikker å skylde på. Så da var det vell bare naturlig da, hehe. Nei, media lever av kriser.

Skrevet

hehe....det er et faktum at det slett ikke er en krise mot "naturen" i sin helhet, pga at pol-is er et av jordas unntakstilstander hvis vi ser på jordas historie oppigjennom.

Men at det kan bli en stor utfordring og krise for i hvertfall endel av menneskene her på jorda er vel et faktum.....for naturens del hadde det vel vært helt topp, å få utradert et par-tre milliarder av oss...

Det som snakkes lite om er solas syklus o ginnvirkning. EN forsker sa at prosenten av menneskeskapt co2 i atmosfæren var svært lite, men de som kom opp av havene pga økt solaktivitet var desto mer.

Skrevet

Er ikke bare noe som blir påstått i media, selv om det er fristende å skylde på det. Dette er noe som er et stort tema på miljøvitenskaplinjen på UMB og mange andre universitet.

Skrevet

Det er sikkert et problem, ja. Men jeg trur ikke de har funnet ut hvor alvorlighetsgraden ligger, derfor blåser de det opp ekstremt mye i starten, fsikkert for å prøve å skremme folk litt å. Og etterhvert finner de ut hvor landet egentlig ligger.

Skrevet

Nettopp, det er snakk om å selge denne krisa for det den er verdt. Og skremme folk til hysteri.

Men et faktum er, pga ressursmangel på sikt så må vi alle uansett ta i et tak, og industri osv slipper ut mye annen dritt også, men pga co2-hysteriet så virker det som om at mye av de andre farene blir glemt.

Å holde drikkevannskilder rene er noe vi alle burde jobbe for!

Skrevet

Og hva er så gale med å bli litt skremt da? Er bedre å skremme folk litt enn at likegyldigheten skal fortsette å gjelde!

Skrevet

Men hvor lenge kan man egentlig rope ulv ulv da.....?

Skrevet

Skremsels propaganda hjelper lite, de kan bruke andre virkemiddler. Opplysning i NØKTERN form, regulere med avgifter og lover. Medias fråtsing i dette har gått over alle støvleskaft. Jeg har INGEN tro på at Norpolen har smelta ned innen 7år feks, sterkt overdrevet. At 2007 var et unormalt varmt år få så være, men nå er det slik det er ,noen år har en høyere middeltemperatur enn andre. Det vil ikke si at det nødvendigvis vil være slik i 2008, 2009,2010...osv....plutselig kan vi få et år med temperaturer under middels også, der polene vokser litt. Men det sier media ingenting om, det er så bastant. Pass dere, om 7år så er katastrofa et faktum!! Uten at de vet dette sikkert.

Skrevet

Forhåpentligvis lenge nok til at det aldri blir noen ulv!

Skrevet

Ehh jo, det gjorde jeg nok. Men jeg er litt smartere enn folka i ordtaket. Hvis noen roper ulv ulv, så hadde jeg begynt å ta forhåndregler tilfelle det var noe i det :-)

Skrevet

Når det viktigeste som gjelder er store overskrifter. Så kommer nok ofte realiteten i skyggen.

Vi kildesorterer, og har gjort det i mange år, men vi kommer ikke til å total endre liva våre for å være mere miljøvennlige.

Det er grenser for hvor mye en liten familie kan slippe ut av forurensing. Da bør de heller gå på de større "synderene"

Skrevet

Smurfine med babysmurf; George Bush og Frp. mener også miljøkrisen er humbug, så du er i godt selskap.

God bedring.

Skrevet

hehe, hvis man blir skremt hver gang de roper ulv ulv, og man stadig ikke ser noe til den, så er man vell ikke så smart.

hehe, ære være metaforene.

Skrevet

Sier meg enig der, vi kildesorterer, kjører ikke noen stor bil som forurenser mye, kjører minimalt, reiser aldri langt med fly, ligger på et lavt strømforbruk, kjøpt oss varmepumpe, er nøkterne forbrukere generelt...mer kan vi ikke gjøre uten at det da vil gå utover livskvaliteten.

Skrevet

Ulver er skye dyr, de gjemmer seg godt. Selv om noen er oppvakte nok til å se dem, så finnes det ignorante folk som ikke ser godt nok etter!

Skrevet

Jeg bekymrer meg ikke ihvertfall, det samme gjelder for børskrisa, bolig krisa og den overhengende trusselen om å bli truffet av en komet.

Man lever ikke for å gå å bekymre seg.

Skrevet

Man lever for å videreføre gener til neste generasjoner, lite vits i det hvis du ikke gidder å gjøre noen tiltak for at de skal få en verden som er god å leve i!

Skrevet

Så med andre ord: Bedre å ha det kjipt og leve lenge enn å ha det bra å leve kortere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...