Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Er det noen her som spiser lavkarbo under graviditeten? Går på ketolyse nå, og lurer på om vi skal prøve oss på en til, men sist så la jeg på meg så veldig mye, og så tenker jeg å gå over til lavkarbo etter kuren , ketolyse som jeg går på nå.Er det noen med erfaringer??
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Ingen erfaring selv. Men god kunnskap til ernæring og både lavkarbo og ketolysekur. Ketolyse skal du ikke gå på under graviditeten. Men du kan forsette med lavkarbo. men ikke noe extremkur.
2 fine små Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Jeg bor i Asia, og her spiser man jo nesten ikke karbohydrater, noe jeg selv heller ikke har gjort spesielt mye paa mange aar. Det er ufattelig mye god naering man kan faa i seg, som ikke er karbohydrater, saa det tenker jeg du kan fortsette med, bare vaere ekstra oppmerksom paa at du faar i deg nok naering til den lille og deg, naar du blir gravid. Ketolyse vet jeg ikke hva er, men dersom det er noe som paa en eller maate renser, eller er en rensekur, saa skal man ikke drive med det under en graviditet, alt som renser skal man unngaa. Er det noe man ikke vil naar man er gravid, saa er det jo at noe skal renses ut... =o) Man skal for eksempel ikke hellle i seg mange kopper groenn te hver dag, selv om man nok kan unne seg litt innimellom. Lykke til, haape du blir gravid raskt og klarer maalene dine ang vektkontroll dersom det er noedvendig eller oenskelig. Selv er jeg noe overvektig og kontrollerer vekten i svangerskapet, selv om jeg overehodet ikke slanker meg altsaa. Spiser 5-7 moderate balanserte nesten uten karbohydrater-maaltider hver dag, og har til naa gaatt ned 3 kg, er uke 22. Meeeeeeeeeen jeg er noe overvektig fra foer da. Forrige svangerskap gikk jeg ned 8 kg, saa her er nesten problemet omvendt, jeg skal kontrollere at jeg ikke gaar ned for mye! Inntil 10 kg er visst ok, men det er visst ikke noe stas aa gaa ned 15-20 kg under svangerskapet, selv om man har litt for mye i utgangspunktet. Helt sikkert ikke din problemstilling, men bare for aa belyse andre siden av det.... =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå