Gå til innhold

Dere som har hatt brystbetennelse.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere dette med nestemann og? Og finnes det antibiotika man kan gå på og likevel amme?

 

Jeg fikk en forferdelig brystbetennelse med førstemann, feber i 40 og veldig sjuk, brystene var som 2 steinharde klumper og vortene var det fæle sår på og biter datt av. Pumpet ut blod også....

 

Dette har jeg veldig lyst til å unngå med nestemann, så har begynte med niplette nå siden jeg har ganske flate vorter og tror det var litt av grunnen, men vil gjerne høre om det finnes antibiotika man bruke mens man ammer. For da jeg avr ferdig med kuren sist var puppene mye bedre, men dattera mi som ikke fikk til å suge på puppen min (trolig pga at vortene er ganske flate) til å begynne med fikk iallefall ikke til da etter så mange dager uten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har fått antibiotika og fortsatt ammet, men hadde kun betennelse i det ene brystet. Så i forhold til antibiotika var det ikke noe problem med melka, men fikk beskjed om å ikke la dattera mi suge rett fra det som var betent fordi det kan komme endel puss ut når klumpen løser seg opp.

Håper du slipper med nestemann, det er utrolig vondt med brystbetennelse!

Skrevet

Takk for svar. :-)

 

Var mange på sykehuset som ville hjelpe oss med å få til amminga så ble nok litt for mange som styra med de som gjorde at de ble så betente. Så er jo mye mer obs nå, men har hørt at man fort kan få det igjen. Så da er det godt å vite at man iallefall kan amme om man må på med antibiotikakur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...