Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Leste inlegget her nede om pedofili, og kikka inn på linken som ble lagt ut der.. Er det en mening med den siden, eller er det bare jeg som ikke forstår hvorfor noen må tale de pedofiles sak, og i tilegg legge ut bilder av barn der???
mamman til to gutter Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har ikke lest innlegget og selvfølgelig ikke sett linken, men hvis det faktisk er en link der til bilder av barn bør det vel meldes til politiet?? Har ikke lyst til å sjekke hva som står eller hvordan bilder det er, men det kan kanskje noen som har sett det vurdere??
LizzyG Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Siden er lagd av pedofil mann. Er bilder av barn der, men ingen ulovelige bilder, bare bilder av banr i forskjellige miljøer.
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Nei, altså... siden er ikke SÅNN, om du skjønner, men det er tydeligvis laget for og informere om hva, hvorfor og hvordan,. var inlegget til ei som var redd for pedofile, ho hadde fått 1 svar, så ikke noe heftig diskusjon. det var www.pedofili.info , så jeg antok det var en sånn "hvordan møte/takle....." osv....
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 neida, men jeg trodde hensikten var og informere, ikke skape mer blest... mulig jeg ikke forstår det fordi min seksualitet er rettet mot de over min alder..
mamman til to gutter Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Ok, da reagerte jeg litt voldsomt på noe jeg ikke har sett:-) Men veldig enig i at det er unødvendig å forsvare noe sånn uansett!
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Det er jeg som har lagt ut den og den har også hvordan møte/takle bit, men kanskje ikke helt som tenkt. Siden er forøvrig fullt lovlig, har jeg fått beskjed om av Kripos, etter at jeg meldte den dit...
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Lov og reagere ) Men som sagt trodde jeg hensikten var og forklare, ikke forsvare..*grøss*
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 ja, det var du tillab! ) Lovlig ja... jaja, da er det vel ikke stort og gjøre.. :S
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Hensikten er å forklare, ikke forsvare (eller, nuvel) Men siden vi er veldig veldig fjernt fra slike menneskers tankegang som småbarnsmødre vil det jo fremstå som et forsvar i like stor grad. JEg har faktisk blitt skikkelig dårlig av den siden, men samtidig fått et litt annet synspunkt på det hele. Om det var til det bedre er nok en annen sak, siden jeg jo som jeg sa, meldte siden til Kripos:p
ateena_k Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Synes også at det var kjempe ekkelt å lese på den siden... Utrolig hvordan man kan vri ting, eller hva? skrevet som om det var helt normalt og noe man skulle være stolt av!!!
mamman til to gutter Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Lurt å gjøre tillab, så kan andre vurdere om det er en side som bare er ubehagelig, men lovlig eller faktisk ulovlig selvom ikke bildene er ulovlige. (Jeg har fortsatt verken lest det opprinnelige innlegget eller sett på siden og kommer heller ikke til å gjøre det for har ikke noe ønske om å lese om noen som forklarer/forsvarer pedofili)
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 På en måte forstår jeg tankegangen hans (dems), men det kommer aldri til og forsvare noenting! Selvfølgelig er et bildet av et nakent barn opphissende for en pedofil, og ikke for oss som ikke er det.. på lik linje som et nakenbilde av ei flott dame, antageligvis er opphissende for en heterofil mann, men ikke for en homofil... Det er INGENTING i denne verden som kan få meg til og forstå hvorfor noen tenner på barn, selv om han hadde et poeng. (jeg leste ikke alt, til det ble jeg for kvalm)
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 Jeg tolket noe av det som var der (som nå er redigert) omtrent som en opplæring i pedofili, det var derfor jeg meldte den (omtrent et år siden nå) Men siden er blitt vesentlig oppgradert siden. Jeg har for meg selv kommet frem til at jeg tror den er viktig, både for oss småbarnsforeldre og for pedofile. Det høres sikkert rart ut så jeg skal forklare; For småbarnsforeldre; fordi den forteller veldig presist om fenomenet pedofili, om tankeganger rundt det og synet de har på barn (våre barn!) For pedofile; fordi jeg er av den tro at det er en legning, ikke en sykdom . Det kan ikke helbredes og de som er pedofile ikke nødvendigvis kan noe for at de har den legningen. De kan noe for handlingene, men ikke legningen i seg selv.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 Finner forøvrig ikke noe bilde av nakent barn? Alle jeg har funnet er påkledd, om enn i bikini etc, og alle er "tildekket" over bryst (jenter) og nedentil (alle)
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mars 2008 #16 Skrevet 23. mars 2008 Nei, sa ikke det var bilder av nakne barn der, tok det bare som et eksempel )
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #17 Skrevet 23. mars 2008 Misforstod jeg da... *blingse blingse* Ække så greit etter 23 vettu:p Hihi---
SuperGlad Skrevet 23. mars 2008 #18 Skrevet 23. mars 2008 dette er det ekleste jeg har lest! Ja det virket som om personen/personene bak denne siden skulle lære opp hvor langt man kan gå med barn før loven mener det er overgrep, at de prøver å legge mye av ansvaret på barna! er skikkelig kvalm nå! Er en ting å forklare hva pedofili er, men å "forsvare" pedofili........ fytti grisen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mars 2008 #19 Skrevet 23. mars 2008 Nei, takk jeg merker detta! Klarer jo ikke treffe tasta her engang Legge seg kanskje? Jah...
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 23. mars 2008 #21 Skrevet 23. mars 2008 Jeg syns personlig det er interessant å lese dette fra deres ståsted. Jeg er interessert i å høre på de flestes meninger, selv om jeg er totalt uenig med dem. Tror pedofili er en legning man ikke kan noe for. Så får vi håpe de som er pedofile får hjelp til å holde dette til tankene, og ikke gjøre handlinger av det.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #22 Skrevet 23. mars 2008 Og det er unektielig mye god informasjon der, mange tall og statestikker og slikt... Selv om det slett ikke er noen hyggelig lesning for småbarnsforeldre.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #23 Skrevet 23. mars 2008 Det ligger jo en egen link der om overgrep mot barn som går motsatt vei. du fikk med deg den også? Den omhandler jo aspektet fra motsatt side igjen (vår liksom, om mman kan si det) og har mye info som er god, mye "pekefingre" osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå