Gå til innhold

Hva stjal dere med dere fra barsel og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ganske morsomt egentlig. Det er veldig mange som tar med seg ting fra barselstua når de drar hjem. Hva tok dere og hva skulle dere bruke de til?

Selv tok jeg med meg 3 store fine bind ^^ og et pledd barnet lå i. Det sistnevnte var ikke helt meningen, den ble bare med i pakkingen ^^!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bind tok eg.. eg fikk lov til det! hehe. så fikk vi et pledd.. men tok noen gasskluter. så når eg pakket ut hjemme lå det en febermåler der. den var ikke meningen eg skulle ta..

Skrevet

Tok ikke med meg noenting som ikke var mitt. Fikk en gratsi prøvetube med sinkzalve, men denne fikk vi.

Skrevet

Noen flotte fine nettingtruser :)

Synest de var super behaglige og dritt støgge, så måtte bare ha noen!

Skrevet

Salve mot såre brytvorter, oppi en sånn liten hvit plastdings som man fikk pålegget i:p Haha (fikk med)

2 bind, med tillatelse.

Noen sånne "tøybleier", ikke med tillatelse, men ved et uhell... (hun hadde de jo på:P)

Skrevet

tok med meg spebarnsboka, 2 store "gulpekluter" slike som lå under hodet på mini da han lå i "plastikkvognen" sin :)

å så tok jeg meg ett stort bind for hjemreisen, å så fikk jeg 4 stor bandasjer med meg fra jordmoren (hadde ks).

Skrevet

Stjeler ikke, så enkelt er det.

Skrevet

Tok med meg noen kompresser og saltvann, men dette fikk jeg da med meg, også noen bind i veska. Men det var da flere som tok både store pakker med bleier, bind, babyskjorter, truser, sykehusskjorte(skjønner fremdeles ikke hva de skulle med de grusomme skjortene!) og noen stjal mat også, så det hadde kanskje ikke råd og få barn eller???

Skrevet

Tok ikke med meg noe hehe :) er det vanlig?

Fikk en liten pose med noen bind og sånn da, men det var sånt de delte ut til alle..

Skrevet

Tøybleier til gulpeunderlag..., egentlig ikke noe å skryte av, særlig når e ser hvor dårlig økonomi Ullevål har...

(Nettingtruse til å surre inn lanolinbomullen rundt mine noe sprengte bryst fikk jeg andre gangen:)

Skrevet

Ingenting. Skulle jeg tatt noe så måtte det vært de deilige nettingtrusene. Ikke mye fine men gode når man skal ha store bind i.

Skrevet

Etter noen uker på nyfødt intensiv, hadde vi med oss hjem 2 helsepledd, pølsen han hadde rundt seg i kuvøsen. Brystpumpe manuell, jeg fikk den av en sykepleier og "glemte" å levere den tilbake. Mange bokser for å ha morsmelk i. div kremer og salver, men det fikk vi med oss hjem.

Skrevet

Tok med mini-klyster og var sjeleglad for det når jeg kom hjem (dro hjem lørdag kveld og bor langt unna et døgnåpen apotek)

Skrevet

Jeg tok med meg et par av de digre bindene (bleier nesten). Men så dro jeg hjem 1 1/2 døgn etter fødselen så jeg hadde jo behov for dem. Ikke akkurat de du får på Rimi liksom... ;o)

Skrevet

En blå sykehusskjorte som stinket svette etter å ha hatt den på noen timer. Ingenting jeg jublet over å ha fått med meg i bagen akkurat.

Skrevet

Stjal ikke, men to lekre nettingtruser havna i bagen min da jeg fikk førstemann.

Men ærlig som jeg er leverte jeg de tilbake 3 år senere da andremann kom.Hehe

Skrevet

Noen flanelskluter

Synes det er utrolig vittig at folk tar med seg dyne og dynetrekk. her i byen er stort sett ALLE dynetrekkene like så når jeg ser et slikt dynetrekk må jeg le.... haha, det der har du stjælt på UNN liksom :)

Skrevet

Tok en tøybleie. Hadde den i BH'n. Melkeproduksjonen var i full gang og jeg lak som en sil. Ammeinnlegg hadde jeg ikke, så noe måtte jeg jo bruke...

Skrevet

Jeg tok med helseteppe eldste ble surret inn i, men det var ikke med mening. Tenkte ikke over at det ikke var "vår" da vi reiste hjem. Så det helseteppe yngste ble surret inn brettet jeg pent og la oppi plastikkvognen da vi reiste.

Men jeg tok med de aller første klærne jentene fikk på da de ble vasket etter at de hadde poppet ut. Var liksom litt spesielt, selvom de ikke var noe særlig. Har også tatt vare på den "strømpen" de fikk som lue, hehe!

Til sykehushotellet tok jeg med sånne store bind og nettingtruser, da de ikke hadde det på rommene på Ullevål. Hadde virkelig behov for det.

Med yngste var jeg på barsel så der hadde de slike inne på badet.

Synes det er rart at de ikke har slike store bind på hotellet jeg...de fleste har jo behov for det...

Skrevet

Stjal ikke, men fikk med noen tøybleier som jeg brukte som gulpeunderlag.

Skrevet

Stjal ingenting. Har ikke for vane å ta med meg ting som ikke er mine.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

første gang tok jeg ingenting, men med nr 2 så jeg hvor praktiske disse tøybleiene var til og ha som liggeunderlag og litt ymse, så jeg tok 1 sånt. Og et helseteppe... hvorfor? Nei, si det... kjekt og ha?

Skrevet

Ingenting, men jeg angret som en hund over at jeg ikke stjal en av de gedigne sykehusskjortene med knapping nedover. de var kjekke som nattkjole når man ammet. ;D

Skrevet

Begge gangene har jeg tatt med bind og nettingtruser. Og begge gangene har jeg FÅTT en pakke ammeskjold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...