Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kun få dager til termin, og skal sende gubben på apoteket. Hva trenger jeg derfra til ungen kommer+de første ukene? engangs ammeinnlegg, nye smokker til flaskene jeg har etter toåringen, ..........

Hva mer?

Setter pris på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke kjøp for mye. Du har anledning til å kjøpe senere ved behov eller sende mannen din ut.

Noe som er greit å ha:

Paracet stikkpiller (de helt små pleier ikke å bli så ofte syke, men greit å ha)

Saltvannsdråper (nesedråper)

Termometer

Zink-salve

Skrevet

Ville heller kjøpt ullinnlegg ;-)

Mesoft er kjekt å ha, og a-krem.

Skrevet

Jeg handlet sikkert alt for mye men her kommer apotek-lista mi;

Smokker, neglsaks, termometer, navlerens (klohex-something-something), bommull, babyolje, babyshampoo og bodywash, sinksalve, våtservietter, små bleier, mme (bare for sikkerhets-skyld), flaske, fuktighetskrem, febernedsettende stikkpiller.. Handlet for over 1000 kr, og det var skikkelig døvt:) Mange av disse tinga koster jo halvparten på vanlig butikk.. Men dog.. Akkurat der og da var det veldig viktig å få ting hus, høygravid og småtullete:)

Skrevet

Det jeg bruker er:

-Ammeinnlegg engangs og ull

-Badesåpe

-Babysjampo (pia mi er født med masse og langt hår)

-Babyolje (av og til)

-A-creme

-Sinksalve

-Sånne kluter/kompresser

-Saltvannsdråper til nesen (har vært tett siden fødselen)

Kjøpte også sånn i tilfelle:

-Beskyttelsesplast til å ha på termometeret mitt (hadde termometer fra før da)

-Paracet stikkpiller til baby

Skrevet

Vent med å kjøpe noe til du har født barnet. Veldig greit å få råd av jordmødrene på sykehuset om hva du kan trenge. Handle på sykehusapoteket før du reiser hjem:)

Skrevet

Legger til at badetermometer er kjekt å ha! Så vet du om vannet er for kaldt eller varmt :)

Skrevet

Husk du kan kjøpe etter du har født. Klorhexidin og kompresser til navelstell er greit å ha, ammeinnlegg også den første tiden. Ellers ville jeg sett an hva du trenger etterhvert.

Skrevet

Du kan fint bruke vanlig termometer eller en albue.

Skrevet

Oioi...jeg mener at du ikke trenger å kjøpe alt det de andre nevner her.

Jeg ville kun kjøpt:

Mesoft

Ullinlegg og engangsinnlegg

Purelan (til de såre brystvortene i begynnelsen)

Resten finner du ut av etterhvert. Ikke noe vits å kaste bort penger på altmulig andre bruker. Ikke alle babyer har samme behov.

Skrevet

Ammeinnlegg (ville kjøpt engangs som du sier, ikke ull, det synes jeg virker veldig ekkelt;-) Jeg likte chicco best)

Mesoftkompresser til vasking

Babyolje - kan brukes til vasking og i badevann, såpe har ikke babyhuden godt av

Inotyl til sår/rød rompe

Saltvann/nesedråper

Febertermometer

Hadde ventet med smokker til flaskene til du vet om du kommer til å bruke flasker, evt bare kjøpt et par så du har noen.

Vi fikk beskjed om å rense navlen med kun vann fra springen og q-tips, så jeg ville ikke kjøpt noe annet å rense med.

Trenger du mer, så får du sende gubben når du trenger det:-)

Skrevet

Skulle jeg dartt hjem fra barsel i dag ville jeg satt pris på at følgende var i hus :

A-krem

Mesoft

Ullinnleg

Ammeinnlegg,engangs

Skjell til de såre brystvortene mine

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...