T@NE Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Har kun få dager til termin, og skal sende gubben på apoteket. Hva trenger jeg derfra til ungen kommer+de første ukene? engangs ammeinnlegg, nye smokker til flaskene jeg har etter toåringen, .......... Hva mer? Setter pris på mange svar!
Legekjærringa Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 ikke kjøp for mye. Du har anledning til å kjøpe senere ved behov eller sende mannen din ut. Noe som er greit å ha: Paracet stikkpiller (de helt små pleier ikke å bli så ofte syke, men greit å ha) Saltvannsdråper (nesedråper) Termometer Zink-salve
petite fleur Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Ville heller kjøpt ullinnlegg ;-) Mesoft er kjekt å ha, og a-krem.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Jeg handlet sikkert alt for mye men her kommer apotek-lista mi; Smokker, neglsaks, termometer, navlerens (klohex-something-something), bommull, babyolje, babyshampoo og bodywash, sinksalve, våtservietter, små bleier, mme (bare for sikkerhets-skyld), flaske, fuktighetskrem, febernedsettende stikkpiller.. Handlet for over 1000 kr, og det var skikkelig døvt:) Mange av disse tinga koster jo halvparten på vanlig butikk.. Men dog.. Akkurat der og da var det veldig viktig å få ting hus, høygravid og småtullete:)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Det jeg bruker er: -Ammeinnlegg engangs og ull -Badesåpe -Babysjampo (pia mi er født med masse og langt hår) -Babyolje (av og til) -A-creme -Sinksalve -Sånne kluter/kompresser -Saltvannsdråper til nesen (har vært tett siden fødselen) Kjøpte også sånn i tilfelle: -Beskyttelsesplast til å ha på termometeret mitt (hadde termometer fra før da) -Paracet stikkpiller til baby
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Vent med å kjøpe noe til du har født barnet. Veldig greit å få råd av jordmødrene på sykehuset om hva du kan trenge. Handle på sykehusapoteket før du reiser hjem:)
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Legger til at badetermometer er kjekt å ha! Så vet du om vannet er for kaldt eller varmt
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Husk du kan kjøpe etter du har født. Klorhexidin og kompresser til navelstell er greit å ha, ammeinnlegg også den første tiden. Ellers ville jeg sett an hva du trenger etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Du kan fint bruke vanlig termometer eller en albue.
aya75 Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Oioi...jeg mener at du ikke trenger å kjøpe alt det de andre nevner her. Jeg ville kun kjøpt: Mesoft Ullinlegg og engangsinnlegg Purelan (til de såre brystvortene i begynnelsen) Resten finner du ut av etterhvert. Ikke noe vits å kaste bort penger på altmulig andre bruker. Ikke alle babyer har samme behov.
mamman til to gutter Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Ammeinnlegg (ville kjøpt engangs som du sier, ikke ull, det synes jeg virker veldig ekkelt;-) Jeg likte chicco best) Mesoftkompresser til vasking Babyolje - kan brukes til vasking og i badevann, såpe har ikke babyhuden godt av Inotyl til sår/rød rompe Saltvann/nesedråper Febertermometer Hadde ventet med smokker til flaskene til du vet om du kommer til å bruke flasker, evt bare kjøpt et par så du har noen. Vi fikk beskjed om å rense navlen med kun vann fra springen og q-tips, så jeg ville ikke kjøpt noe annet å rense med. Trenger du mer, så får du sende gubben når du trenger det:-)
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Skulle jeg dartt hjem fra barsel i dag ville jeg satt pris på at følgende var i hus : A-krem Mesoft Ullinnleg Ammeinnlegg,engangs Skjell til de såre brystvortene mine Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå