Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg fant en boks med hermetiske frukter i skapet. Jeg har forsåvidt visst om den, men tenkte jeg skulle kose meg med den i kveld. I det jeg åpner den ser jeg at den gikk ut på dato i midten av februar (2008).. Vi skal jo liksom ikke spise mat som er gått ut på dato, men... hermetikk er jo holdbart i flere år, blir det da "plutselig" dårlig av en ekstra måned? Hva ville dere gjort? Signerer med anonym, jeg. Jeg orker ikke mer tyn fra sinte anonyme på krangleside osv.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Det gjør ingenting! Det er jeg helt sikker på!
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Hmm, vet ikke jeg. Jeg hadde ikke spist den uansett jeg, men det er av den enkle grunn at jeg er sær!! Hehe... ting som er en dag gammelt, eller samme dato som dagen vi er på blir ikke spist av meg.. hehe, men som sagt, dette er fordi jeg bare er slik, ikke fordi jeg tror den boksa kan være skadelig=)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 hehehehe.. HI her. Kjenner meg igjen med å være sær.. Pleier heller ikke å spise ting som er eller går ut samme dagen. Men nå har jeg så lyst på frukten, da. Og det eneste gode jeg ellers har hjemme er sjokolade, og det er jo ikke bra med for mye sukker heller. Tenkte det var bedre med frukt.. Hmmmm Får tenke litt på det
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 må si meg enig med chick26 gravid=) men det er også bare fordi jeg er sann... ikke bare når jeg er gravid, sann er jeg alltid... sambo bare ler av meg, men jeg spiser ikke noe som har "gått ut på dato" men det er sikkert ikke farlig, som du sier, det er hermetikk!!
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Tihi, så hyggelig å høre flere som er slik=) Sambo her også føler seg av og til som en "søppelkasse" hehe, jeg nekter spise det og han bryr seg ikke så mye, så sant det ikke er dagesvis etter utgått dato.. Men vet du: kos deg med den frukten du om lysten tar overhånd=)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Hmmm.. Nå har jeg tenkt og tenkt.. Og konklusjonen er at jeg ikke blir fortrolig med det. -Tenk om det har lekket ut noe fra hermetikkboksen som kan skade pjokken i magen. Hvis jeg var så usikker i utgangspunktet at jeg måtte spør dere, var vel kanskje svaret også litt gitt. Jeg står over! Men tusen takk for svar! ) Klem fra HI
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Joda å svaret her førte til at jeg sitter nå å spiser frukt cocktail fra hermetikk boks med krem på!!! hehe... herregud, dette går jo over stokk å stein!!=)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 hahahahhahahaahahhahah ))) Eller forresten: Din sleiping! Det var dårlig gjort! *sier jeg mellom latterhikstene* Kos deg! Jeg får vandre ut i kjøkkenskapet og se om det finnes noe annet spiselig.. Hilsen HI
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 hehe.. når du snakker om søppelkasse, hender det at de samboer plutselig får litt mer mat å da? hihi det er merkelig, emn vist vi bestiller mat ute, kan fks samboeren få med sopp og jeg uten(det bare hopper over på hans tallerken) hehehe måtte bare spørre, får var litt artig, ikke bare at vi var like på det med og være sære på dato, men at samboerne våre hadde noe felles å(søppelkassa) hahaha
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 hehe, var ikke meningen å misunne deg, men min var ikke gått ut på dato da.. hehe!! er ikke bra å sitte her å titte å svare på slike dager *hm* Blir vel keiko igjen innen 6 mnd til er gått.. heh=) Håper du finner noe å spise!!!!!=)
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 kan noen av dere si noe som får meg til og slutte og dytte i meg mer påske snop? hvorfor skal det være så vanskelig og slutte og spise, når man likevel begynner og bli kvalm av all sjokoladen? hehe
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 Min samboer lever godt for tiden=) hehe.... men jeg "lider" av å ha lyst på ting og tang hele tiden som når det endelig står forran meg så orker jeg ikke spise sååå mye da=) Så værsegod kjære, spis du! Hehe.... Og bestilt mat ja, forsvinner en del over på hans fat, i steden for at jeg bare bestiller uten liksom?? Skjønn det den som vil, kanskje jeg gjør det selv engang... skjønner det ikke nå=)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 Spis en gul fox, da går kvalmen over og du kan spise mer, er bare påske en gang i året=) Jeg holder på å tømme lageret for nå er den snart over, og da skal det jaggu meg være tomt her. Må vel handle inn gulrot, eple, appelsin osv igjen... men det skal bli litt godt også, slippe den gnagende samvittigheten hele tiden=)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #16 Skrevet 23. mars 2008 Jeg fant kuren for å slippe å spise noe særlig påskesnop! Jeg var hos jordmor på kontroll.. Jeg er overvektig i utgangspuktet og symfysemålet var forhøyet. Dermed fikk jeg en leksjon i hvor lite lurt det var å spise mye sukker. Jammen effektivt, det har masse snop igjen. Ellers er mannen min også "søppelbøtte," han har lagt på seg flere kilo han også de siste månedene, siden jeg aldri orker å spise opp.. (Men han er tynn som en bønnestengel i utgangspunktet, så det gjør ingenting). Nå har jeg forresten vært å raida kjøkkenet. Jeg fant Digestivekjeks, som nå nytes med gulost (hadde visst ikke mer brunost..) Og JADA sitronsaft.. Namnam. Det smaker faktisk godt, og så er samvittigheten god. Hilsen HI
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. mars 2008 #17 Skrevet 23. mars 2008 haha.. bra sagt... men du skjønner "det er for dumt og bestille uten det man ikke vil ha" haha... skal F... ha det jeg betaler får, om det så skalligge igjen på tallerken, hihi! artig det der:p så var det det og forsyne seg med mer enn man orker, ja, jeg sliter virkelig med at magen blir mett før øynene... det hender jeg dytter i trynet, mellom hver gang jeg sier, fy f... og mett jeg er.-.. da får jeg beskjed om og slutte og soise.. skjønner ikke det;p
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 23. mars 2008 #18 Skrevet 23. mars 2008 Å du er heldig med god samvittighet da!!! Misunner deg den, for det har så absolutt ikke jeg akkurat nå.. Må vel snart bare komme meg til køys for "den som sover synder ikke" sies det, regner med å drømme om alt slagt mulig godt ikke er det samme som å synde=) Min mann har siden vi ble sammen lagt på seg 25kg, det er rimelig mye, savner litt den faste muskuløse magen (ikke stein da men....) Kosemagen har blitt stor, så etter påsken skal foten settes ned og han har sagt at innen jeg er ferdig å gå svanger skal han ha gått ned igjen de 25 kg, så kan han inspirere meg til å komme meg ned igjen til min vekt!! Håper det virker, men blir mye skal jeg fortsette som nå! heh.. vel, den tid den sorg! Å du... kos deg masse med snacsen din, den er deg vel undt!!!
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. mars 2008 #19 Skrevet 23. mars 2008 chick26 gravid=) synd jeg ikke har noe gul fox, hehe men dårlig gjort av dere og snakke om den frukten egentlig, får nå fikk jeg lyst på det å... haha(men det har jeg jo ikke)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 23. mars 2008 #20 Skrevet 23. mars 2008 løøøp å kjøp.. hehe. Nei jeg skal legge meg før jeg trykker noe mer inni hue i dag=) Bare en dag igjen å spise på også så.... heh, nattinatt=)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #21 Skrevet 23. mars 2008 God natt da, Chick!! Sov godt! Bare en dag igjen til butikkene åpner igjen og jeg kan kjøpe ny mat (hermetisk frukt).. hmm Sulten enda jeg, så jeg får smøre meg noen flere kjeks. Nattmat, namnam.. HI
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. mars 2008 #22 Skrevet 23. mars 2008 sov godt:) og HI kos deg mes kjeksen din du, emn jeg har ryddet bort den kvalme sjokoladen. og sitter her med et kjedelig glass vann,hehe
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #23 Skrevet 23. mars 2008 Da har jeg spist mer kjeks (og nå ble jeg plutselig proppmett!) Så sunn og fornuftig du er mammatilprinsen+26 ukerpåvei!! Nei, nå tror jeg at jeg også tar kvelden snart! Natta!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #24 Skrevet 24. mars 2008 Sikkert ikke farlig å spise den, men jeg er litt sær ang datoer.. Kaster fort ting som går ut på dato..eneste best før datoen på egg jeg kan spise over dato... Men 1 mnd over på hermetikk er sikkert ikke farlig å spise.men jeg hadde sikkert ikke gjort det selv da hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå