Gå til innhold

Uff! Jeg blir SKREMT...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg ser hvordan enkelte mødre kler på barna sine nå! ser små bylter INNE PÅ KJØPESENER i tykke fleecedresser OG skinnposer med trekket til vogna! Hva f... tenker disse mødrene med!!! Det er varmen som er farlig IKKE kulden! når jeg går ut nå så har gutten på seg body, sokker, bukse, ullsokker, tynn lue og vindjakke! Bruker også et fora trekk til vogna... skal han sove ute bruker jeg dyne i tillegg... Han er 9 1/2 mnd.Han er god og varm! Spesielt babyer skal man ikke kle for godt på siden de ikke kan regulere temperaturen sin med å svette, så de kan fort bli overopphetet og det er et av grunnene til krybbedød! Så, hvis dere er så himla redde for at barna skal fryse ute, ta i det minste å kle av de stakkars små INNE på kjøpesentrene og IKKE sleng jakka deres over dem i tillegg!!!

Puh! Måtte bare få ut denne dampen som hviner inni meg når jeg ser dette! Hare bare SÅÅÅÅÅÅÅ lyst til å kommentere! Håper det er flere som er enig, eller er jeg fryktelig uansvarlig...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er såklart enig med deg, men når jeg for eks. bare skal gjennom senteret for å komme meg til andre siden, som tar 2 min, så kler jeg ikke av han liksom...

Skrevet

helt enig... har sett dette mange ganger... og blir helt skremt...

Skrevet

er enig ja:) vil heller at ungene mine skal bli litt forkjøla enn overoppheta jeg:) men så er ungene mine varme av seg og da, det er sikkert forskjell fra unge til unge:)

Skrevet

må si meg litt enig med HI her. Har også sett enormt mange tilfeller der hvor ungene er så innpakket i klær, dyner, og skinn INNE på kjøpesenter. Ungene griner, og er røde og varme, og mødrene virker som om de ikke forstår at ungen er varm???

Viktig å ikke pakke ungene inn for mye heller...

Skrevet

Helt eing med deg!!

jeg er av de som kler mini i akkurat passe med klær. Får mange kommentarer om at han er for lite kledd, men han er alltid god og varm! En liten varmeovn!

Skrevet

Uff, jeg tror nok jeg er en av dem som kler på for mye.. Men jeg aner ikke hva som er normalt. Jenta mi (10 uker) har alltid ullbody innerst og så en bomullsbody over. Så har hun som regel ei tynn bommullsbukse/strømpebukse og sokker Når vi triller ligger hun med samme bekldening i en voksipose, pluss at hun har på seg lue og tynne votter. Når jeg kommer inn bretter jeg opp voksiposen, så hun får luft, men ligger fremdeles lunt.

Syntes det er vanskelig å vite hvor mye de skal ha på seg, særlig nå på vinteren..

Skrevet

Men så går det ofte andre veien også, at jeg føler jeg får blikk av andre pga. de mener jeg kler på han for LITE.

Gutten vår er utroolig varm av seg, derfor ligger han for eks. med ulltøy,tynn lue, lammeskinn og dyne + stormtrekket på vogna om det blåser mye. Hvis han har på seg mer svetter han jo ihjæl...

Alt er liksom gærnt.. hehe:-)

Skrevet

jeg blir helt redd jeg og....er da en av de som hele tiden får beskjed av både mamma og svigermor at jeg kler for LITE på ungen min:P søstra mi kommenterer det også, at alle mødre kler for MYE på ungene mens jeg er redd for at hun blir for varm...

Skremmelt at de ikke skjønner at hvis de tar av seg jakke fordi det er for varmt, så kan det kanskje være for varmt for ungen også?:P

Skrevet

er dette for lite kle i vogna:

body, strømpebukse, kjole eller bukse og genser, lue, votter inn i en skinnpose?

Skrevet

Er enig med deg at altfor mange kler på ungene for mye,og tar ikke av nok inne på senter/butikker.

Selv bruker jeg ullbody, ullstrømpebukse, ullstrømper, fleecesett ( tynn "jakke" og bukse ) lue, vann-og -vindtette "sko" og Reima Tec dress oppi Brio helårspose med lammeskinn i bunnen.Er det veldig kaldt har jeg et teppe over ham.

Ull og fleece er jo bra for ungene,og ullen gjør at hvis de svetter så fryser de ikke.

MEN med en gang jeg kommer inn en plass,kler jeg av lue, dress, "sko", teppe og åpner posen.

Babyen min er veldig varm av seg,så bomullsklær blir fort klamme og kalde for han.

Skrevet

Bare må si meg enig i denne tråden.

HVA SOM GJØR AT MØDRE SOM ER INNE PÅ ET SHOPPING SENTER OVER LENGRE TID.KLER AV SEG,MEN LAR BARNET LIGGE FULLT PÅKLEDD MED BÅDE POSE OG DYNE PÅ.

OG NAR DE GRÅTER SÅ SKJØNNER IKKE MØDRENE HVORFOR?????TILOGMED JEG SVETTER NÅR JEG SER SÅNT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...