Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg tror jeg holder på å miste melka, Ella er bare 6,5 uke, og når jeg pumper meg så kommer det nesten ingenting, max 90 på begge... Merket det på at Ella har vært så sutrete og sinna mellom måltidene, prøvde med flaske, da er ho blid og fornøyd... Hva kommer sånt av, og HVA kan jeg gjøre????? ANYONE???
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Legg til ofte, ihvertfall så lenge hun ønsker pupp. Jeg måtte gi meg da mini var 5,5 mnd. Holdt på i 3 uker med strev om å få opp produksjonen. Han hadde fått "smaken" på flaske, og ville ha det heller. Melken kom jo mye fortere. (Han fikk flaske to døgn i jula) Og så ble det litt puppenekt i tillegg. Mitt råd er: Legg til ofte, ikke gi mme (da blir det bare verre) Det vil nok bli bra.. Økedøgn/periode kan det være.. Jeg skulle gjerne ha ammet lenger...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 noen råd som funket på meg iallefall: *ikke stresse *legge deg på siden i senga å amme *legge til så ofte som mulig *amme te jeg fikk heller ikke til å pumpe meg,gjør fortsatt ikke d. men jeg håper du får opp melkeproduksjonen:) Lykke til iallefall. sjønner at du er frustrert ja,trodde selv jeg hadde for lite melk jeg. men d er ikke noe iveien for å amme og gi mme innimellom da:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 glemte å skrive at min er 8.5 mnd og jeg ammer 7 ganger pr døgn ennå. hadde 14 dager me puppenekt for 1 mnd siden men d gikk seg til.
aya75 Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Jeg hadde et par dager med lite melk for en stund siden, men det kom tilbake, så trenger ikke bety at du mister det. Det kan gå litt opp og ned. Og trenger ikke bety at det er tomt, selvom du ikke får pumpet ut bare litt heller.Jeg ga litt ekstra mme når jeg hadde lite, men jeg ga mme fra før, så er litt usikker hvis du ikke har gitt det før, for da kan det være med på å minske melkemengden i puppen, men ville gitt det hvis det blir helt tomt...hun må jo få mat. Men vet godt hvordan det føles. ikke noe gøy og sitte der og ikke kunne gi mat nei. Jeg satt bare å grein, men det gikk heldigvis fort over. Det order seg nok snart skal du se.
Krøvvel Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 En ting skal jeg si deg. Det er at du ikke skal bli fortvilet over mengden når du pumper, for den svarer ikke til mengden melk du har. Jeg har ei jente på ti uker som kun får mm, hun veier sikkert 7-8 kg nå. Veide 6 på 6-ukersen. Jeg har MASSE melk, men får også bare ut en dl med pumpe. Babyen får i seg masse mer! Jeg tror ikke du mister melka. Det at hun er sutrete og sinna kan ha andre grunner. Jeg ville vært forsiktig med å gi så masse flaske. Amm heller kjempeofte- det øker produksjonen. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 90 til sammen på begge er faktisk ganske bra! babyen din har fortsatt en pitte liten magesekk! Dessuten klarer hun å suge ut mye mer enn du klarer å pumpe! Om hun er sutrete og sint mellom måltidene kan du jo legge henne til litt oftere. Om hun har godt bløte bleier 6 ganger i døgnet, avføring med jevne mellomrom, er våken i perioder på dagen og har krefter til å bli illsint noen ganger: Da får hun nok mat! Kan jo vere at hun reagerer på noe du har spist dersom hun er urolig mellom måltidene. Dessuten kan det hende du har noen økedøgn... Da vil babyen ha mat oftere og virker sutrete! Ikke noe lurt å gi tillegg, da vil du ikke få opp produksjonen. Gå inn på ammehjelpen.no, der står det mange gode tips og råd. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Jeg tror ikke jeg får ut noe sårlig mer enn ca 50 ml pr pupp, så jeg tror ikke det er noen unormal mengde.. Og snuppa mi er god og tjukk og blir mett og god på det. Kanskje jeg har ekstra feit melk? Uansett; jobb litt med å øke produksjonen. Amme-te, legg til oftere, tål at hun blir litt sinna, la henne "jobbe" litt for maten, og tømme brystet. Men ikke la det gå så langt at dere får angst av amming begge to, da er det bedre med litt mme:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå