selfangerkjerringa Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg hadde glatt født ørten unger så lenge jeg slapp å gå gravid. Jeg føler meg vakker når jeg er gravid, og de eneste mnd i mitt liv jeg har fått komplimenter for utseendet mitt har vært i de to svangerskapene mine. Flott gravidmage, strålende ansikt. Men jeg spøy tre mnd i strekk i starten av dem, på slutten av første hadde jeg carpal tunnel og var dager unna operasjon. Med minsta hadde jeg bekkenløsning og andre problemer, og de tre siste mnd besto av konstante smerter. Innvollene mine blir dytta rundt inni bukhulen, det er vondt å bevege seg, vondt å puste, hele kroppen blir midlertidig kuppet av makter en ikke rår med - og en kan ikke gjøre noe annet enn å vente på den uunngåelige fødselen. Nei, jeg tyter dem gjerne ut så lenge jeg slipper å gå og bære på dem! puh - dagens utblåsning fra ei som er lykkelig for de to ungene hun har og ikke skal ha fler
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Fødsel, helt klart!!! Svangerskap er dritt
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Fødsel - selvfølgelig! Det er jo et kick. Svangerskap er jo bare langtekkelig og ubehagelig...
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Er jaggu ikke helt sikker jeg! Får jeg holde meg i andre trimester mon tro?! I såfall, gravid! Dersom jeg må gjennom alle de ørten andre vondtene, fødsel. Men, ved gjennomtanke så har jeg kommet frem til at dritet henger sammen da, og at jeg nok aldri frivillig hadde utsatt meg for noe så vondt som en fødsel uten å være svinlei av å gå gravid først!
"husmor"med lille Nora Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 svangerskap! hadde et perfekt svangerskap. eneste plagen eg hadde var litt halsbrann. kunne gått gravid mangen ganger vis eg får et slikt svangerskap igjen!
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Foretrekker helst barseltida jeg hehe... Akkurat nå så er jeg gravid da. Men har litt angst for fødselen, så AKKURAT nå syns jeg det er greit at jeg har ca 10 uker igjen Men ja, fødselen varer jo bare noen timer. Sv.skapet i hele 9 mnd'er så.... fødsel?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 jeg føler at jeg ikke vet hvordan det er og være gravid eller føde. fordi alt dreide seg om far som ikke var der og som skulle ha 50/50. men jeg tror jeg velger svangerskap, det varer lenger, men er ikke et så ekstremt stort sjokk og har mer postivt med seg.
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Fødsel, helt klart... har tre flotte fødsler bak meg, et fint svangerskap og to helt forjævlige...
Mille** Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Ingen av delene, unnfangelsen er en klar vinner her!! ;o)
shanty73 Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Fødsel fødsel fødsel..... Helt klart!!! Foholdsvis kort tid og ikke minst konstruktiv smerte... svangerskap derimot laaaaaaaaaang pining!!
Mammapudding Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Svangerskap! Kastet opp, hadde bekkenløsning, vann i kroppen og sure oppstøt og tenkte at jeg ikke kunne fatte at noen ville utsette seg for noe sånt mer enn en gang, men foretrekker det fremfor fødsel likevel:) Fra ei som skal ha 3 barn og foreløpig har et..hvem som skal føde de neste to aner jeg ;-)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Fødsel.. Selv om jeg gikk gravid i bare 24uker (fikk ikke vite at jeg var gravid før jeg var 16uker på vei, så mistet liksom den første tiden. Takk og lov..) ) så vil jeg heller føde igjen, enn å gå gravid. Etter jeg fikk vite at jeg va gravid fikk jeg jo vite grunnene til alle de vondtene jeg hadde.. Jaja.. Men, jeg vil ikke ha en slik fødsel som sist.. Den var ikke noe særlig - verken for mor eller barn.
petite fleur Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Bekkenløsning, ekstrem halsbrann, konstant dogåing og store problemer med å bevege meg mot slutten til tross - hadde tatt 10 svangerskap på rad framfor å føde. Vondt jo! ;-)
.Ann. Skrevet 23. mars 2008 #16 Skrevet 23. mars 2008 Ja takk, begge deler! Hehe,kansje fordi det begynner å bli en stund siden men jeg syns både svangerskap og fødsel ga meg erfaringer jeg ikke vil være for uten. Og det blir jo ikke likt to ganger,så gleder meg seriøst til begge deler. ( om det skjer igjen da, det er en annen sak..)
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #17 Skrevet 23. mars 2008 Savner så utrolig og gå gravid :-) Utrolig koselig synes jeg.. Har lyst på 2-3 barn til og gleder meg virkelig til tiden jeg går gravid :-) Fødselen er jo så utrolig vooooond :-( Gruer meg allerede nå til neste gang jeg skal føde enda jeg er ikke gravid enda og ikke har jeg tenkt og bli det før om et år eller 2 heller...
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #19 Skrevet 23. mars 2008 FØDSEL!!! Jeg kan ikke fordra å gå gravid! Jeg er ikke en av disse damene som gløder når jeg er gravid, jeg spyr konstant, har bekkenløsning, migrene, lav blodprosent, er svimmel og gud vet ikke hva.. Joda, magen er fin å se på sikkert, men graviditet er ikke noe for meg gitt..
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 23. mars 2008 #20 Skrevet 23. mars 2008 Adopsjon. Slipper begge deler. :-)
mamman til to gutter Skrevet 23. mars 2008 #21 Skrevet 23. mars 2008 Ja takk, begge deler bare jeg slipper unna de første 3-4mnd med spying:-) Hadde etter det et flott svangerskap og jobbet uten store problemer til permisjonen begynte 3uker før termin. Fødte i løpet av 9timer fra jeg våknet av at det var "noe rart" med kroppen, åpnet meg fra 3-10cm på litt over 1time og halvsov siste halvtimen av det... var selvfølgelig mye vondt underveis, men ikke verre enn at jeg kunne gjort det igjen. Kunne gjerne sluppet unna de første timene etter fødsel (bortsett fra det å kose med babyen;-) ) for jeg mistet mye blod etter fødselen og var pga det veldig svimmel og slapp og orket omtrent ikke gå over gangen for å gå på do.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 23. mars 2008 #22 Skrevet 23. mars 2008 Fødsel uten tvil. Første svangerskapet var fra helvete med kvalme, spying,ødem 3, stoffskifte,enorm vektøkning, prolaps,bekkenløsning,URG. Nr 2: Mye bedre men da en baby på 11 mnd å se etter mens jeg spydde.. Så å gå gravid er noe som er døds kipt
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. mars 2008 #23 Skrevet 23. mars 2008 Fødsel, heller 9 timer enn 9 måneder. Og jeg hadde ikke et fælt svangerskap engang- ikke spydde jeg, var bare småkvalm, ikke vondt i ryggen, noe bekkensmerter. men var sliten- veldig sliten. Men det var jo fint å ha mage, å kjenne at det vokste et liv inni der. Trur nesten jeg savner magen litt jeg- men foretrekker likevel fødsel (med epidural såklart) bare så synd at man må gjennom svangerskapet for å nå målet som er fødselen... hehe
Shabby Cheap Chic Skrevet 23. mars 2008 #25 Skrevet 23. mars 2008 Hvis jeg må velge så vil jeg velge begge.. Syns det er koselig å gå gravid jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå