Maud Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Påsken nærmer seg slutten, en helt annen påske enn jeg hadde bestilt. I stedet for å innvie sandkasse, grill og trampoline ble det snømåking, fyr i peisen og masse klær... Det som har gått som planlagt, er masse sosialt samvær. Noe er avlyst på grunn av syke barn her og der, men masse er gjennomført. Flere ganger om dagen de siste dagene har jeg kjent så klart og tydelig at jeg er lykkelig. Det er fantastisk at jeg har tre flotte barn, en deilig mann (som ikke er like deilig hele tiden, men dog...), et fint hus, flotte venner, en utdannelse som gir meg alle muligheter. Kort sagt - jeg har all mulig grunn til å være fornøyd med tilværelsen og det har jeg kjent så sterkt og tydelig disse dagene. Dette vil jeg dele med dere andre og håper dere også innimellom alt påskestyr og hverdagsstress kjenner streif av lykke. Snart blir det vår også og det er deilig å tenke på :-D
Plutseliten :) Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Takk for du minner oss på dette og deler med oss I hverdagens mas og rutiner glemmer vi ofte å kjenne litt på denne lykkefølelsen,og på hvor heldige vi er. Jeg tror høytider og ferier bringer oss nærmere den følelsen...vi er ofte mere sosiale og ikke minst, har bedre tid. Så flott at du virkelig kjenner at du er lykkelig,det er en god og næringsrik følelse,som ikke minst er like smittsom som influensa Om en har det bra påvirker det menneskene rundt oss. Vår....hmmm..tja...-11 og masse snø. Tror dere maste litt vel mye om denne våren før påsken jeg. Men minstemann og jeg jubler,for jeg liker kulde og han elsker snø )))))
tebekaa Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Deilig, deilig, deilig! Jeg elsker ordet deilig! Og det er deilig å være lykkelig. Og det er deilig å ha deilige mennesker å være lykkelig sammen med. Og det er deilig å høre at andre er lykkelige! Påskestyr og hverdagsstress har det ikke vært snev av her i heimen i det siste. Deilig hjemmepåske har vi hatt, rett og slett. Lange late frokoster, blide og nesten friske unger, mye godt vær, hyggelige sosiale sammenkomster og mye søvn. Min deilige mann har tatt påskefri og stått opp med lille-snupp hver dag så mamma kan sove lenge og stå opp til ferdig kaffe og varme rundstykker. Og en lykkelig og uthvilt mamma gjør underverker for familielivet:-) Takk for at du deler, Maud! Og en fint ting er det jo også at gledene blir større når de deles med andre!
♥Snulder Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Streif av lykke... Det er noe så godt og varmt og nydelig ved de ordene:=) Jeg tror det er unaturlig å gå rundt å føle seg lykkelig hele tiden! Derfor er disse streifene du omtaler så flotte. Man sitter og kjenner varmen i hjertet og bare ER:=)
Karomamma Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 For en fin følelse, Maud!! Og så flott at du vil skrive om det her Jeg synes det er så godt å vite at disse små streifene av lykke er nok! Det er det i hvert fall for meg
strikkballen Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Hei, Maud - takk for flott innlegg - dette blir man glad av å lese! Har det faktisk akkurat sånn selv også, tenker daglig på hvor heldig jeg er. En takknemlig innstilling til livet er virkelig en gave (og enda en ting å være takknemlig for:-)) Håper inderlig at man klarer å lære barna det samme... de vokser jo opp med å få mye mer opp i hendene enn det jeg husker at vi fikk.
Gummelillan Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Sånne innlegg blir jeg skikkelig glad av å lese! Og egentlig greit å ta som en påminnelse også de dagene man synes ting blir mye kjas og mas. Heldige vi ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå