Gjest Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Var det du som ga meg en oppskrift på kyllinggryte på BIM for et par år siden?
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Det husker jeg ikke, og blir usikker, for jeg finner stadig oppskrifter, som jeg liker, bruker, deler med andre og glemmer når jeg er lei. Husker du noe så skal jeg granske hjernen litt ?
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Denne her: Kyllingoppskrift Bruk 1 hel kylling i (store?) biter eller skjær opp kyllingfileter i biter og stek disse. Skjær 2 paprika (gjerne i forskjellig farge) 1-2 løk og noen sjampinjong i biter og stek disse i en wok. (Du kan også ha andre grønnsaker:-) Dryss ca 1 ss hvetemel over grønnsakene og bland. Tilsett 1 pk matfløte, 1-3 dl vann (alt etter hvor tykk saus du vil ha, du kan tilsette mer etterhvert.-) og en terning hønsebuljong. Rør alt godt sammen og la det koke i 3-5 min. Mot slutten tilsetter du 1-2 ss chilisaus (eller tomatpuré, dersom du ikke er så glad i sterk mat), litt estragon, pepper og evt salt (du kan godt smake før du tilsetter salt, da høsnebuljongen inneholder en del salt). Legg til slutt i kyllingen og la den bli varm. Serveres med ris (eller pasta) og gjerne med en god salat. Har du barn som skal spise, kan også ferskt brød vedsidenav være godt. Mine barn elsker å dyppe brødet i den gode sausen:-)
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Nei den er nok ikke min, men den høres knallgod ut, så den "låner" jeg hvis det er greit. : )
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Ja, det er selvfølgelig greit. Det var det jeg skulle si at den er kjempegod! Hun jeg fikk den fra kalte seg Olebrumma ser du.
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Det var rart for jeg er den eneste Olebrumma på både Dib og Bim som jeg vet om, jeg het Olebrumma helt til Mai 07 da endret jeg til Olebrumma 4 barns mor fordi jeg fikk den fjerde. Men jeg har hatt teflonhjerne en stund, sånn ca siden sistemann ble født, jeg da, så innlegg for 2 år er nok borte fra hjernen, jeg må sjekke boka mi jeg nå, så flaut hvis jeg finner den i samleboka mi, da er det lenge siden jeg har vært i den for middagsideer. Kanskje derfor den høres så god ut = O )
Verdens tøffeste mamma Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Oj, jeg har også det nicket.. Var ikke klar over at det var flere som het det, jeg.. Hatt det ei stund nå... Og det er heller ikke min oppskrift .. Hmmmm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå