Gå til innhold

høyt blodtrykk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt høgt blodtrykk i hele dag å i går.. har ligget på 138/90-130/85.. hadde skikkeli hodepine i dag som ikke gikk bort før nå i kveld.. har blodtrykk måler selv her hjemme.. Skal sjekke blodtrykket i morgen så håper jeg det er tilbake til normalen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er forrestn i uke 32.. så håper det ikke er svangerskapsforgiftning på gang....... har vært i skikkeli dårlig form i dag.. men er som sagt i bedre form nå i kveld:)

Skrevet

Et godt råd fra en som selv ble innlagt på SUS i dag med høyt BT og sterk hodepine: ha lav terskel for å ringe føden, bedre å ringe en gang for mye. Ønsker deg god bedring og masse lykke til.

Skrevet

Joda.. var inne på tanken på å ringe dersom ikke hodepinen forsvant.. men heldigvis gikk den over etter 2timers dupp.. Så nå tar jeg det bare med ro.. Men dersom blodtrykket er høyt i morgen også og hodepinen kommer tilbake så skal jeg ringe imorgen ja... :) håper alt går fint med deg nå da:)

Skrevet

Hei,

jeg er også i uke 32. Har vært til lege 2 ganger denne uken pga BT. Min rekord (kanskje ikke riktig ordvalg...) er 144/110...greide å få det ned i 130 et eller annet over 92 og da fikk jeg reise hjem igjen:-) De truet med å legge meg inn....ble også tvangsmessig sykemeldt 100%....jeg har fått en fantastisk fin oppfølging og fått beskjed om å ha lav terskel for å ringe føden.

Anbefaler at du tar kontakt med legen og får det sjekket! Hvis du ikke har andre symptomer kan du sikkert slappe av, men hvis det blir verre, dvs. vondt høyt på magen, synsforstyrrelser, skikkelig ille hodepine, kvalme etc burde du være skikkelig på vakt!

Få sjekket urin, BT og evnt ta blodprøver (for å sjekke leverfunksjonen) hos legen. Man føler seg alltid litt mer beroliget etterpå:-) Uansett bedre enn å være her inne å spekulere om man bør være bekymret eller ikke :-)

Lykke til!

Skrevet

Takk for det. Håper det ordner seg for deg og at det ikke utvikler seg noe mer. Slapp godt av og sov det du kan, det hjelper nok.

Skrevet

Ja dersom jeg får noen flere symptomer så skal jeg ringe imorgen.. men satser på at det går bra asså.. men har liksom ikke "tid" til å bli noe dårlig.. har en viktig prøve på tirsdag.. selsagt "feil" å tenke sånn.. men regner med at det går bra ja:)

Skrevet

Litt forvirra jeg nå, jeg har blodtrykk på 150/110 selv med medisiner, og ingen som har nevnt hverken innleggelse eller andre ting for meg? Er riktignok bare i uke 24, men dog..."Rekorden" min er 160/120. Har bare fått beskjed om å la være å stresse og styre unna salt mat. Hadde vært kjempefornøyd med blodtrykk under 140/100..!

Skrevet

Har du høyt BT til vanlig da? Lett svangerskapsforgiftning kjennetegnes jo med BT på 140/90, protein i urin og/eller ødemer.

Skrevet

Jippi! Blodtrykket mitt er nede på normalen! 120/75..... Tror ikke høyt blodtrykk i seg selv er farlig..Men ja er nok viktig å ikke stresse når man har høyt blodtrykk... men høyt blodtrykk i graviditeten sammen med hodepine, ødem og protein kan utvikle seg til svangerskapsforgiftning å da skal man være på vakt..!!

Skrevet

Eller forrestn så tror jeg å ha hørt at høyt blodtrykk kan være farlig det også.. men da må det være veldig høyt i lang tid.. men skal ikke uttale meg så mye om noe jeg ikke har peiling på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...