Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Det er flaut. Jeg brukte å være slank, fast, brun, blod og våken. Nå er jeg dvask, bleik, trøtt, sliten og sur. Jeg kan ikke skylde bare på svangerskapet ettersom jeg ikke la på meg noenting (som jeg ikke mistet med en gang etter fødselen). jeg har bare ikke overskudd lengre. Det er skikkelig ille. Det går jo utover parforholdet selvtilliten og velvære. Noen som har noen tips om hvordan enn kan komme seg på rett kjøl igjen:-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Da er vi 2 !!! Vil bli pen, slank og morsom igjen !!!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Vil bare si at vi er flere: hårete bein, blek, korte negler som ikke har sett snurten ab neglefil eller lakk, ikke barbert bikiniområdet++ på snart ett år, slappe muskler, stygt undertøy m.m.(Har ikke hatt sex på 1.5 år heller) Har nå heller ikke overskudd, med to tetet, et krevende fulltidsstudium på høtskole óg en deltidsjobb er det ikke mer tid til mor dessverre. Men skal ta det igjen når ting er roligere;) Føler du deg bedre nå, he-he;-)?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 guuud så godt å lese at det ikke bare er meg som ikke har hatt sex på 1.5 år...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 hei;)jeg forstår deg godt jeg..er gravid jeg da, termin om 10 dager. å aldri før vært så deppa som nå ang utseende..er bli skikkelig dvask å bleik å feit å drit potte sur. sex veit jeg heller ikke va er lengre. veide 100 kg da jeg ble gravid..å nå har det kommet på 17 kg til..er ikke muuuuuulig.huff.. men prøver å si til meg selv at snart er det over(håper jeg)å da skal jeg ta skikkelig tak i meg selv..prøve å gå ned 20 kilo å ta sol å freshe meg litt opp....håper det lar seg gjøre når barnet kommer gitt, for ellers bli jeg evig deppa altså. åjooooda for å ikke glemme så har jeg fått hemorider i tillegg...naaajs... nei å nei..verden er i mot meg i dag ha ha;) huff he he lykke til dere og;) klem;)
bee* Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 jeg står gjerne frem med nick.. he he jeg klarer ikke kjøpe fine klær lenger heller.. klarer ikke venne meg til den nye "fasongen" så da vasser jeg heller i gamle kjedelige klær..
snartmammatil4 Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 jeg står også frem med nick:P godt det er fler enn meg! vi har 2 tette, 13 mnd mellom, så yngste er 4 mnd og lillemann snart 17 mnd. har hatt sex en gang siden lillemor ble unnfanget tror jeg:P alle klær jeg kjøper må være ammevennlige, samme gjelder for undertøyet, så sier seg selv at det ikke er det helt store her ja;) sminkepungen min veit jeg ikke hvor er engang, og jeg har hittil i dag ikke rukket å komme meg ut av pysjen;) men ser lixom ikke åssen det kan forandre seg heller, ungene gidder ikke sitte å se på at jeg sminker meg osv;) men det er godt vi er fler:)
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 kjenne rmeg igjen.. liker ikke kroppen min, og føler meg ikke vel i den, så da går jeg bare i gamle kjedelige klær som passer/joggebukser, og gidder ikke bruke sminke eller noe.. dusjer og steller meg, børster håret, men tenker at det liksom ikke er vits å pynte seg. for jeg er jo feit allikevel. så da blir jeg ikke fin uansett.. uff, er en ond sirkel. håper det hjelper når våren kommer, får være mer ute, sol på kroppen..
(-: Ida&Tilde sin mams :-) Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Tror vi trenger sol og sommer nå! Komme oss ut på tur og få litt sollys og brunfarge på kroppen! Det gir energi det:-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har en ting å si: sjekk jernlageret ditt!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 hehe same here!! Var vel rundt 85 da jeg ble gravid, gikk opp til 115 siste gang jeg veide meg, det var 3 uker før fødselen, la på meg 2 kilo i uka med bare vann!! Og så fikk jeg over 7 kilo med barn fordelt på 2 stk, gikk ned 20 kilo på en uke, og etter 1 år hadde jeg sakte men sikkert krøpet opp på 103 kilo!!!! Så rett før jul fikk jeg nok, så et bilde av meg selv, må si jeg ble flau, Jeg trur selv at jeg ikke er så feit, føler meg stor, men sterk. Dessverre var ikke dette tilfelle, hadde vel en slags motsatt anoreksi:-( Så begynte å trene i september, gikk opp 3 kilo, faen va er dette!!!! Men nå er vekta på 94. Har tatt av 11 kilo siden desember. Har nettopp shavet visse kroppsdeler som var overgrodd, har funnet frem self.tan-kremen, og har pakket ned for store klær og funnet fram de som var for små. Jeg føler at det går rette veien, med trening, et mye sunnere kosthold, Reductil, og CLA så har jeg endelig begynt på veien til resten av mitt liv. Så hvis jeg klarer det så klarer mange det, for jeg er en lat bedagelig alenemamma, uten nettverk, som fant ut at jeg skulle nå ikke være en feit mamma i tillegg. Men jeg sminker meg bare 2 gang i uka hehe, greier håret kanskje 5 gang, men nyter å se at ridebukselårene mine er borte!!! Det overgår alt!!!
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 jeg husker at en venninne og meg (før vi begge fikk barn) satt og snakket sammen om disse nybakte mødrene som lot seg selv forfalle, gikk med ustelt hår, joggebukse, uten sminke etc. (Selv var vi begge nokså slanke, moteriktige og spreke en gang i tiden...) skal si vi begge fikk en liten reality-check etter at vi fikk barn ja husker jeg satt der en dag med babyen, fortsatt i mammabukser, med gulp over hele trøya og fett hår og lurte på hvilken dag det var...*må le litt av meg selv* etter noen år har jeg selv fått kommet meg såpass ovenpå at jeg er velstelt -og tør jeg si- nokså fresh igjen, men det tok sin tid!!! min venninne er enda ikke kommet så langt, men håper hun også får igjen energien til å stelle litt godt med seg selv etterhvert. det er så lett å glemme å være snill med seg selv når man er i småbarnsperioden, men det er ofte små ting som skal til, en god bodylotion feks, kan gjøre underverker, litt justering av kosthold, ha litt fersk oppskjært frukt på bordet isteden for godteskåla etc. alle fortjener vi å stelle litt godt med oss selv, og det får jo barna også igjen for når mammaen er litt mer fornøyd med seg selv og føler seg bra.
♥sebastian3003♥ Skrevet 24. mars 2008 #13 Skrevet 24. mars 2008 Et tips er å ta litt sol.. Det gir energi, og ikke minst så blir man brun, og da ser man slankere ut også.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #14 Skrevet 28. mars 2008 Ja jeg føler meg som en feit gammel 60 åring,er over 100 kg og bærer på mye vekt,hårette bein å mørkere stemme,fortere hissig har jeg og blitt,jeg er usmakelig med dobbelhake å hår i tryne,jeg føler meg som en halv 60 åring å halvparten mann,vemmeligt æsj!Rart min hyper maskuline mann tenner på meg i det hele tatt.Noe må gjøres dette kan jeg ikke vise stolt frem til noen.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #15 Skrevet 28. mars 2008 Uff ja det er ikke noe gøy! Kroppen min er helt forandet og ingenting sitter som det skal! Prøver å kjøpe meg noe nytt og fint, men enten er det for trangt og viser alle bilringene og cellulittene. Eller så er det for kort så magen henger på utsiden. Så er det de forferdelig trange olabuksene som liksom er så fine....nope, ikke her i gården. Håret ser alltid fett ut, selv om det er nyvasket. Rompa har detti en halvmeter ned og puppene er små og slappe etter ammingen. Heldigvis har jeg en forståelsesfull mann som faktisk tenner på meg fortsatt. Han synes det er morro hvis jeg spør han om han kan pynte musa mi....vi tar det som et lite forspill, og jeg glemmer litt der og da at jeg ikke ser ut som før. Jeg prøver å sminke meg litt fint, og har begynt med ørepynt som jeg aldri brukte før, så selv om jeg er bleik som et lik for tiden så har jeg det til syvende og sist bra. Jeg har en mor som er syk, og jeg priser meg lykkelig hver dag for at jeg er frisk og kan nyte livet med mine kjære. Så disse bagatellene som at jeg ikke føler meg noe fin, går veldig i bølgedaler og jeg vet at hvis jeg går inn for det så kan jeg gjøre enda mer enn det jeg gjør for å se bedre ut. En vakker dag...en vakker dag! he he
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 Trøst i å høre at vi er flere! Føler kroppen min ble 10 år eldre med den graviditeten og det som kom etterpå. Var i Spania i påsken og hadde virkelig kvaler med å gå på stranda i bikini. Er liksom vant til å føle at jeg ser bra ut, nå føler jeg meg bare halvgammel og dvask.. og jeg har da fortsatt noen år igjen til 30! Første gang jeg har komplekser om utseendet mitt siden puberteten og er misunnelig på modellpene jenter med flat mage
entus Skrevet 29. mars 2008 #17 Skrevet 29. mars 2008 å, så godt å høre om andre slasker:) Har alltid vært slank, også etter to barn. Tredjemann kom 16 mnd etter, og da forsvant alle mine fordeler. 6 mnd etter bruker jeg fortsatt mammaklær, har ikke lyst til å shoppe engang, er jo feit og fæl allikevel. Sminke? Hva er vitsen liksom...Skal til syden for andre gang i mitt liv snart, skulle egentlig vært dødshappy, men gruer meg til å være den som ser kjipest ut av alle. Og det var nettopp sånn her jeg aldri skulle bli!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #18 Skrevet 1. april 2008 Samme her...men prøver og ta meg sammen av og til. Ser helt dass ut hele dagen, men prøver å freshe meg før gubben kommer hjem fra jobb i det minste, for hans del=) Men mange ganger har jeg mest lyst til å gi f..he.he. Kanskje bestille seg spa, frisørtime el.l. det kan jo kanskje gi oss inspirasjon? ....Nå er jeg hjemme enda med vår lille som ble født altfor tidlig. Er i gang med nr to(prøverør), og ser ikke akkurat fram til å bli smellfeit igjen (hvis jeg skulle bli gravid da..=). Men må man, så må man...Det er jo verdt prisen, og jeg tror vi kommer oss "ovenpå" en vakker dag!!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #19 Skrevet 1. april 2008 Først nå i det siste jeg har følt at jeg ser ok ut igjen, selv om jeg fremdeles har noen kg for mye på kroppen, så er jeg i det miste tilbake der jeg var før svangerskapet. Har fått tilbake motivasjonen til å fikse meg litt før jeg går ut, jeg må si jeg gav blanke f i det meste siden jeg ble gravid - var fryktelig syk hele tiden, og etterpå har det væt slitsomt å forsøke å få alt til å gå i hop hjemme, på jobb og ellers... Nå har jeg slanket meg litt, gått til frisøren og bruker litt selvbruning i ny og ne. Det hjelper!!
Gaara Skrevet 1. april 2008 #20 Skrevet 1. april 2008 Hahahaha! Nå ble jeg glad, godt å vite at det ikke er bare meg som føler seg sånn. Er nå halveis gravid med nr to. Dårlig form, hud, joggebukser og musefletter...og hår....masse hår. Helt fasinerende på hvor godt lange mørke hår vises på bleke bein
Gjest Skrevet 1. april 2008 #21 Skrevet 1. april 2008 Jeg kjenner meg igjen her ja:) Men ta en ting av gangen. Ikke alt på en gang, så blir du gradvis fornøyd igjen:) Følte meg helt j** etter fødselen, og nå, 14 mnd etter er ting mye bedre, men fortsatt ikke helt der det var og som jeg vil ha det til å være. Det kommer, bare ta det i ditt eget tempo=)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #22 Skrevet 2. april 2008 godt å høre! selv har jeg aldri vært spesielt slank men fornøyd med utseende mitt veide 87 kg når jeg ble gravid og var 97 før fødsel...veier nå 93 og det er 14mnd siden veslegutt ble født..men det er ikke bare kiloene kroppen har fått en helt annen form også trener 3 ganger i uken og spiser sunnere men ser ikke ut som det hjelper gikk mye ned til 93 men har liksom stoppet opp der må nevnes at en uke etter fødsel var jeg nede i 75 kilo kan ikke huske sist jeg veide så lite og var overlykkelig men så har alt kommet på igjen...sukk...men men får være glad for at typen tenner på meg og at vi fortsatt har sex et par ganger i uken..her om dagen to ganger på en dag da følte jeg meg bra da! hehe...vi kommer oss vell til slutt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå