Endelig mamma! Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Føler meg så liten og hjelpeløs, blir så lei meg... Jeg er snart 16 uker på vei, og føler meg i grunn bra. De få som vet at jeg er gravid, har sagt at de støtter meg, selv om de kanskje ikke ville valgt det samme selv. Men i går da jeg var på fest opplevde jeg noe helt forferdelig. Det begynte bra, jeg koste meg og hadde det kjempegøy, selv om alle bortsett fra meg drakk. Ble med noen venner og ut for å røyke og snakke (røyker IKKE selv). To av "vennene" mine (en gutt og ei jente) er av en eller annen grunn veldig i mot ikke-røykere, og prøver alltid å presse meg til å røyke. Pleier som oftest å ta en røyk på fest, synes det er helt greit. Men etter at jeg ble gravid gjør jeg selvfølgelig ikke det. De prøvde igjen å presse meg, mens de blåste røyk rett i ansiktet på meg. Da jeg sa at jeg var gravid, svarte de med å blåse enda mere røyk i ansiktet mitt, samt å si: "Hvorfor gidder du å beholde ungen? Jeg kan godt hjelpe deg å spontanabortere!", så lo de og skulle til å tulleslå meg i magen med knyttneven. Tror faktisk han hadde truffet om jeg ikke hadde vridd meg unna. Burde jeg tåle dette? Ble så utrolig lei meg, vet at de ikke liker barn og at de ikke var edru, men likevel... Faktisk så hater venninnen min barn. Hun gremmer seg og sier æsj når hun ser "ny i verden"-bilder i avsien, og sier at de ser ut som ekle små griser og at hun ALDRI skal ha barn. Hadde aldri trodd at hun ville bli glad barn, men hadde trodd hun vile bli glad på mine vegne... Noen som har oppølevd lignende?
nat&alex Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Hvor gammel er du og de du omgås med? Dette bør duIKKE finne deg i. At de blåser røyk i ansikte ditt og tulleslår deg i magen er faktisk VELDIG alvorlig..
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Samme sier jeg...veldig umodent..finn deg noen hyggelige mennesker å være sammen med!!!!
Gullklumpen! Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Skikkerlige venner mobber ikke!! *Trøste klemfra meg*
Endelig mamma! Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2008 De er 18 og 20 år gamle, så de burde jo ha litt i toppen. I all fall mer enn dette...
nat&alex Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Uten at jeg skal gå dypere inn i dette høres det ut som en svært umoden vennegjeng du har. Dette bør du som jeg skrev over ikke finne deg i og jeg anbefaler deg å bruke tiden din på mennsker som respekterer deg og barnet du har i magen. Lykke til!!
Endelig mamma! Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2008 Takk for støtten dere, er godt å vite at det ikke bare er meg som mener dette er ille. Var redd det bare var jeg som var overfølsom under graviditeten... For deg som lurte på hvor gammel jeg er, så kan jeg si at jeg er 19 år.
Figa *Fødeklar* Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Dette var jo bare helt sjokkerende. Du burde jo bare droppe disse "vennene" dine og være med folk som har litt mer i toppen. "Vi kan hjelpe deg å spontan abortere"? Hva er det for en ekkel ting å si? Nei kom deg vekk fra disse betydningsløse brødhodene!
MiEli Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Herregud! Og disse kaller du venner. Hadde ikke gidda å kasta bort tiden min sammen med slike såkalte"venner". Jeg hadde blitt drittsur...Du fortjener da bedre venner enn dette.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 jeg er sjokka!!!! går det virkelig ann og oppføre seg sann? vet du, jeg hadde gitt de 2 et par gloser og gått.. og en av de glosene hadde vært "voks opp, og hold dere langt unna meg" fy faen nå ble jeg sint på dine veiene... eneste hun "venninna" de fortjener er et slag mitt i trynet... sorry ass, men jeg har ikke opplevd maken, selv ble jeg 20, 3 dager etter at første mann ble født, og jeg har aldri opplevd at mine venner har gjort noe lignende!! kan jeg spørre hvor ca i norge du bor? føler meg deg, nei du er ikke overfølsom!!
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Ojojoj, dette var hårreisende å lese... Går det virkelig ann? Har ikke ord!!
Trulte76 Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Lell at de er 18-20 år så bør de være såpass modne at de gjør ikke sånt!! Hadde selv ei venninne som ble gravid som 17 åring..og jeg syntes det bare var kos og det gjorde jo flere av vennene hennes.. Man plager ikke en gravid jente sånn..litt av noen venner du har..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 kanskje like greit at sånne som dem ikke får barn... Jeg hadde snudd ryggen til dem fra nå, dette er ikke ordentlige venner!
Endelig mamma! Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 23. mars 2008 mammatilprinsen+26ukerpåvei: jeg bor på sørlandet. Nei, har ikke så mye til overs for henne noe mer. Men siden vi studerer sammen så kan jeg ikke unngå henne, men ikke tale om at jeg snakker mer med henne enn nødvendig. Heldigvis er de andre vennene mine snille og forståelsesfulle, selv om de ikke ville valgt det samme selv. Men er jo slik ekte venner er, de støtter deg uansett om de er enige i valgene dine eller ikke.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. mars 2008 #16 Skrevet 23. mars 2008 oki:) det er iallfall godt og høre at du har andre gode venner:) greit at de ikke ville tatt det valget selv,men hovedsaken er at de støtter deg:) masse lykke til:)
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 24. mars 2008 #17 Skrevet 24. mars 2008 Helt utrolig, makan til oppførsel!! synes igrunn det er rart at du kan kalle dem venner???!! er ikke mye oppi toppen på dem nei, å er kanskje like greit at hu "venninna" di ikke får barn med den holdningen!! fikk selv min første da jeg var 19 (2 dager før jeg ble 20) å har aldri opplevd noen snakke slik!! ingen som så på det som noen sorg, å hvertfall ikke meg!! hadde aldri tolerert slik oppførsel!! folk kan jo mene hva de vil,men akuratt hva folk mener om mine barn å alder er jeg ikke interessert i å høre på! å det hadde de nok fått klar beskjed om! kjenner jeg blir ganske provosert over å lese om de "vennene" dine! ønsker deg lykke til videre, å håper du klarer å sette dem på plass om det skulle skje igjen! unødvenodg at du skal bruke krefter på å bli lei deg over deres tåpelige oppførsel!
2 fine små Skrevet 24. mars 2008 #18 Skrevet 24. mars 2008 Oi, saa faelt!! Nei nei og nei, du er ikke overfoelsom og du maa ALDRI noen gang lure paa om du skal finne deg i denne type alvorlig sjikanering!!! Ingen skal det, neste gang skal du bare gaa, og synes synd paa dem, kanskje ikke moete dem. Du trenger ikke unngaa noen, bare si at de kan komme tilbake dersom de blir voksne. Hadde de sparket deg eller bokset seg i magen, er det jo et anmeldelsetilfelle, det er jo rett og slett vold!! Huff av meg, ble ordentlig lei meg paa dine vegne, glad du stiller spoersmaalet her inne, selv om du ALDRI maa lure paa din egenverd, gravid eller ikke. Staa paa, og nyt at du har skjoent et par ting og to, mens dine bekjente ikke har det. Stakkars dem....
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #19 Skrevet 24. mars 2008 Det skal jo ikke være sånn at vennene dine "mobber" deg fordi du er gravid. Uansett om de liker barn eller ikke, bør de jo (som voksne mennesker) kunne oppføre seg litt mer modent da. Selvsagt skal de jo få lov til å si at de ikke liker barn og at de selv "aldri skal ha barn" (selv om det antakeligvis bare er sprøyt!), men de skal ikke plage deg av den grunn. Jeg synes at du skal gi disse vennene klar beskjed om at du ikke vil finne deg i sånn oppførsel og jeg synes du skal holde deg unna dem en stund. Jeg vet det kan være litt vanskelig, men det er ikke verdt det! Du skal ikke bli lei deg over ting vennene dine sier/gjør fordi du er gravid. Når voksne mennesker kan gjøre sånt mot et medmenneske, er de ikke ordentlige venner (min oppfatning). Jeg ville kuttet kontakten med dem jeg. Når det er sagt vil jeg gratulere deg med graviditeten =) Ønsker deg masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå