Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Hvor mange gjester hadde/skal dere ha? Hadde/skal dere ha toastmaster? Hvordan hadde/skal dere ellers ha bryllupet? Hvor mye er /var budskjettet på? Ettermiddags eller kveldsbryllup? Dans?
maja_73 Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har vært i to alkoholfrie brylluper, begge kjempeflotte. Det ene var ca 40 gjester, det andre ca 80. Begge hadde lang middag med toastmaster, bryllupskake, brudevals og dans etterpå. I det ene var det en del underholdning fra venner i menigheten til brudeparet. Det andre brudeparet hadde alkoholfritt bryllup ettersom det ikke var lov å servere alkohol i lokalene. Budsjettet kan jeg dessverre ikke si så mye om.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Ok:=).Så de var like morsomme altså? Kanskje jeg gifter meg til sommeren,håper d:=).Og da vil jeg helst ha alkoholfritt bryllup,orker ikke disse fyllekallasene! Spørs bare hvor mange som er villig til og komme da..når d ikke er alkohol der..:s
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Hva er d som er så galt med å ha bryllup uten alkohol da? HI
Vannmann35 Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Har vært i ett bryllup hvor velkomstdrinken var Mozell. Til maten fikk vi to glass vin, etter det måtte vi kjøpe drikke selv. Da kostet det 62 Kr for en liten flaske øl, og jeg og en til var de eneste som kjøpte oss en. De øvrige gjestene var alle over 50 år, med unntak av meg, forloveren hans og hennes, samt hans søster. Bryllupet var helt greit, men må innrømme at jeg syntes tiden gikk ulidelig tregt! Det var bare rolig musikk og ingen som danset.... Var utrolig kjedelig å sitte der å prate og nippe til kaffen i fem timer, sammen med en gjeng gamle tanter jeg aldri hadde møtt før...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Gifter jeg meg blir d ikke bare gamle nei,d blir både gamle og unge:).Tenkte på toastmaster.skal ikke være kjedelig! og tenkte kansje høre med en som sambo er slekt med som er med i en gruppe ordne med musikken,så sa blir d dans:=). HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Er d ingen som skal ha alkoholfritt bryllup,eller har hatt d her da?? HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Vi hadde alkoholfritt bryllup, p.g.a familie med alkoholproblemer. Bryllupet ble kjempekoselig, vi serverte alkoholfri cider og mozell til velkomstdrink. Alkoholfri rød- og hvitvin til maten. Har du anledning til å kjøpe dette i Sverige (det gjorde vi),blir det en del billigere. Som toastmaser hadde vi min manns fetter. Bryllupet hadde vi på Røde-Kors huset (billig lokale å leie), men utrolig sentralt og fint sted. Vi hadde ca.50 stk. til middag og ca.70 stk. til kaffe. Forretten lagde vi selv (rekecocktail), middag ble bestilt ferdig (kalvestek m/årstidens grønnsaker), desserten lagde vi selv (jordbær m/fløteis). Kakene ble bakt av mine svigerforeldre, bortsett fra bryllupskaken (marsipan), denne ble bestilt fra den lokale bakeren. Hele bryllupet med absolutt alt kom på ca.35-40.000,-. Dette var et ettermiddagsbryllup (middag kl.16.00). Dans etter middagen, med musikk fra en innleid altmuligmann som startet å spille til velkomstdrinken og avsluttet kl. 02.00. Vi hadde det kjempekoselig og alle kunne ha det hyggelig uten å bli fulle.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Tusen takk for dette innlegget anonym:=)! Deilig å se at noen faktisk har hatt alkoholfritt bryllup:). Noen flere?
maria isabell Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 vi skal ha alkohol fritt for å ta hennsyn til gjestene. trur det blir koselig:)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 Vi skal ha alkoholfritt bryllup, synes det er for gale at man må være full for å kunne kose seg å ha det gøy! Min samboers foreldre er avholds, men grunnen til at vi har valgt alkoholfritt er fordi vi ønsker et rolig bryllup og ikke vil bruke penger på noe som vi strengt tatt ikke synes er nødvendig. Vi har ganske mange på gjestelisten (litt over 100 tror jeg...), og har ikke i utgangspunktet planlagt å ha dans. Men vi ønsker også at festen skal være ferdig senest rundt midnatt, og har heller ikke lagt inn 5 timer til ren "kaffedrikking" i opplegget. Men vi får se hva det blir når det nærmer seg, er over et år til enda. Skal man ha dans må man gjerne ha musikere eller dj som går litt inn for å få folk på dansegulvet, og kanskje ha polonese som "oppvarming" for å få folk igang. Men det må man da som oftest ha om folk er "gode og fulle" også, spør du meg. Og har du det alkoholfritt kommer alle til å huske bryllupet i ettertid også
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 31. mars 2008 #15 Skrevet 31. mars 2008 hørte om et alkoholfritt bryllup der gjestene fikk gul saft til forrett og rød saft til hovedretten.... Dette ble omtalt i negative ordelag... Ellers så syns jeg at det er ikke alkoholen det handler om, og at det er opp til dere å få til et arti bryllup uten alkohol. Er mye man kan finne på.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #16 Skrevet 2. april 2008 Gul saft? Rød saft? Nei,ikke aktuellt:).Da blir det brus til dem som vil ha det,og alkoholfri vin til dem som vil ha det:) .Jeg vet ærlig talt ikke hvordan vi skal gjøre det..Uff,vanskelig det her..Er alkoholfritt øl like godt som vanlig øl eller????? HI
Mamman til Mari Skrevet 2. april 2008 #17 Skrevet 2. april 2008 Tja, vet ikke helt det, men Aass uten er ganske godt det altså :-)
Nina_J Skrevet 2. april 2008 #18 Skrevet 2. april 2008 Jeg har vært i et alkoholfritt bryllup, og vi hadde det kjempemorsomt! Toastmaster var utrolig morsom, og i tillegg var det noen av slektningene som hadde laget et lite show med selskapsleker! Dessverre var det noen som ikke respekterte dette valget, og smuglet med seg drikke inn og spritet opp drikken sin...vi så jo alle at de ble fulle etterhvert da..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #19 Skrevet 3. april 2008 Vært i begge deler! Må åjoo si at det var mye tregere i bryllupet der det ikke var alkohold. I tilegg hadde de nattmat...slik at alle satt å ventet på natt maten. suppen!!
Slæsh84 Skrevet 3. april 2008 #20 Skrevet 3. april 2008 Me gifta oss i August i fjor. Hadde alkoholfritt bryllup. Hadde 91gjester å budsjettet ble rundt 70.000kr inkludert takkekort. Onkelen min va toastmaster. Masse slekt å venner underholdt under kaffen, å har bare fått en masse skrøyd av bryllupet. Pga min astma så hadde me ofte pauser så eg fikk frisk luft å kunne ta medisninen min. Dette syns gjestene va veldi greit.. Flere venner som bare er vant med alkohol i bryllup, å til å me di måtte innrømme at d ikje va et kjedeli bryllup. Det e alt itte koss en gjør d. Mine søsken å søskenbarn hadde laga artig film ang. mg, å brødrene t min mann laga og en film om han. Så var det slekt,venner så sang,dansa under kaffen... En må finne ud selv ke en vil å ikke vil! Husk d e deres dag,ikje tenk på ke andre tenke osv. Det e dokk så ska feires:) Lykke t:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå