Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes babyen min er nokså aktiv i forhold til de fleste andre babyer vi kjenner og omgås. Hun er 6 mnd nå og jobber med kroppen sin absolutt hele tiden når hun er våken.

Hun har kunnet snu seg fra mage til rygg fra hun var 3 mnd og fra rygg til mage fra 4 mnd. Kunne holde og bite i tærne sine fra 4 mnd også. Nå kryper hun forover og reiser seg opp i krabbestilling, ruller og åler seg hele tiden. Kan lett flytte seg tvers over stua. Hun dunker, banker og kaster leker og er supersterk i bena når vi holder henne. Virker som hun kan "stå" hvor lenge som helst, men vi avbryter jo selvfølgelig så hun ikke skal stå for lenge. Hun drar seg også lett opp i både sittende og stående når vi holder henne i hendene og har gjort det lenge. Det er en av yndlingshobbyene hennes. Hun kan nesten sitte selv, mangler bare litt på balansen, men styrken er god og ryggen holdes rett.

Noen ganger synes jeg hun er litt vel aktiv, hun har inntil nylig vært omtrent umulig å få til å sove mer enn 15-20 minutter på dagtid. Dette har heldigvis bedret seg siste måned. Men jeg er jo litt stolt også for hun er kvikk og kan mange ting som de andre babyene vi kjenner ikke kan ennå, som f.eks leke med føttene og rulle rygg til mage.

Hvordan er deres 6 mnd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...