Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har hatt regelmessig mens siden babyen min var 8 uker gammel. Har ammet henne fram til for to uker siden. Skulle altså hatt mensen på onsdag som var og den har ikke kommet. Lurer da på om det kan ha noe innvirkning på menssyklusen når man slutter å ammer. Babyen min er nå litt over 5 mnd. Går jo rundt å er bekymret for om jeg er blitt gravid igjen ( går ikke på prevansjon ). Kan ikke ha en til, for jeg har tre barn jo, og det er nok. Noen som kan hjelpe meg???
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 hmm. ville nok tatt en test ja. krysser fingrene for at den er negativ )
trebarnsmor Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Ta en test du, så slipper du å ga rundt og spekulere. Har vært i samme situasjon, og dagen etter jeg tok testen fikk jeg mensen, så jeg har tro på at den kan bli utsatt pga bekymringen for å bli gravid ;o)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Ja, men jeg må jo vente HELT til tirsdag ((( Håper jeg IKKE er gravid, for da må jeg nok ta abort. Har ikke lyst, men klarer ikke ett svangerskap til.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Selger de ikke tester på bensinstasjon/7-eleven etc?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Man er visst ganske fruktbar etter fødsel når mensen er kommet tilbake, så jeg klør meg i hodet og lurer på hvorfor du ikke har brukt prevensjon når du har hatt mensen så lenge? Er du sikker på du vil ta abort hvis du er gravid? Jeg har hatt samme problemstilling som deg, var uforsiktig (men hadde bare hatt en mensenlignende blødning én gang), men fikk negativ test. (Så egentlig har jeg ingen rett til å kritisere deg.) Jeg var sikker på testen skulle være positiv, men det var den ikke. Jeg kvernet frem og tilbake før jeg tok testen om jeg ville ta abort eller ikke, og kom frem til at jeg ikke ville klart det. Ikke nå som jeg ser hvilket fantastisk resultat jeg fikk fra mitt første svangerskap... Så uansett; tenk deg godt om, og ikke bekymre deg før du vet om du må...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 tror nokk du bør ta en test ja.. men sjønner ikke helt tankegangen din jeg da, vist du abselutt ikke kan ha et barn til så kan du no for i hæl... bruke prevansjon da vell. ikke meningen å virke skarp men kjenner jeg blir jævlig forbanna nå. skal ikke leke slikt med et menneskeliv syns jeg. det er jo et vakapotek åpent i hele påska, d er d sikkert der du bor også.Lykke til iallefall,håper den er negativ da:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 Skjønner godt at noen blir forbanna når jeg skriver at jeg skal ta abort, men for noen så blir det jo bare sånn. Jeg har IKKE lyst, men det å måtte få ett barn til vil gjøre alt så utrolig vanskelig. Tenker jo på de tre barna vi har fra før, og føler at de bør få hele vår oppmerksomhet nå. Dagene strekker jo ikke til som det er nå, og om vi skulle ha en baby til, så tror jeg at livet vårt ville blitt forferdelig. Dessuten så kommer jeg meg jo aldri ut i arbeid om jeg skal gå gravid en gang til. Og vi har jo sååååå dårlig råd som vi har nå. Følelsene mine sier at jeg IKKE skal ta abort ( for jeg tror jeg vil slite med det i mange år etterpå ), men sånn som ting er nå her hjemme, så blir det nok det. Alle får mene det de vil, inkludert de som velger å ta abort ( uansett grunn ).
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har ikke noe svar på det du spør om.. Men hvis du er så redd for å bli gravid.. HVORFOR bruker dere ikke prevensjon? Da bruker du jo abort som prevensjon.. Ja, det hender det går "galt".Men du er tydeligvis veldig bevisst på at du har fått ordentlig mensen, å på at du ikke vil ha flere barn. Men allikevel så bruker dere ingenting?? Da kan dere takke dere selv..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #13 Skrevet 24. mars 2008 Synes det virker som du bruker abort som prevansjon jeg også...... du sier du IKKE kan få et barn til, men da BURDE du hatt såpass vett i hodet ditt at du PREVANTERTE deg mot å bli gravid! Man LEKER da ikke med menneskeliv på den måten........?? UHØRT og VEEEEELDIG UMODENT!! Hadde forventet meg mer ansvar og vett av en trebarnsmor gitt!! HÅPER inderlig at du ikke er gravid (kanskje du burde fjerne noe annet enn et foster der nede isteden?) JA, jeg blir provosert av mennesker som leker med menneskeliv på den måten!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #15 Skrevet 24. mars 2008 Det er SÅ lett å kaste stein. Synes du skal ta abort med GOD samvittighet hvis det er så at dere ikke orker flere barn. Må tenke på at de barna dere allerede har skal ha en god oppvekst uten en mor som er utslitt. Det er viktigst med de som allerede er her på jorda.. Har selv tatt abort en gang jeg var gravid med en mann jeg absolutt ikke ville dele livet med... tok abort og har ikke angret en dag. Unner ikke et barn å komme til verden uønsket...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #16 Skrevet 24. mars 2008 Nå var det ikke det man poengterte heller da! Folk bare undrer seg på HVORFOR man ikke bruker prevensjon når man vet at man kan bli gravid, men at man ikke kan ta vare på barnet? Jeg sa aldri at jeg var i mot abort.. Men jeg spurte om hvorfor det ikke ble brukt beskyttelse når man visste at man kunne bli gravid. Abort er sikkert ikke noe noen tar lett på. Så selv om det virker som man er helt sikker på valget man tar, så kan man slite i ettertid fordet. Selv om ikke du har angret, så kan andre gjøre det. Virka bare som HI tok veldig lett på det med abort. Å har da ikke kasta stein i glasshus!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #20 Skrevet 25. mars 2008 har ikke fått kjøpt test enda (((( Alle mann ligger syke her... Skal ordne det i morgen! MEN jeg må få sagt at jeg tar IKKE lett på det å ta abort. Jeg sliter skikkelig med dette altså. Vi har alltid brukt kondom, men en gang så ble vi litt overivrige, og glemte det helt bort ( synes nå at det er kjipt, men sånn skjer FAKTISK ).. De får dømme meg de som vil, men håper at alle kan skjønne at jeg vil gjøre det med ett tungt hjerte. Prøver hele tiden å tenke på om vi faktisk kanskje kan ha en baby til, men utfallet blir det samme hver gang. Håper på litt støtte her!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #21 Skrevet 26. mars 2008 For dere som lurer på hvordan testen gikk, så var den NEGATIV. Jeg er verdens lykkeligste akkurat nå. En stor stein har flyttet seg fra mine skuldre. Så nå skal min mann sterilisere seg, og jeg har ringt legen for å få pillen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå