sykkelpumpe Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har lagt meg til den uvanen og drikke tre-fire kopper kaffe daglig, samt en caffe latte. Dette er det jo bare og kutte ut nå. Har gått over til koffeinfri kaffe, kan jeg drikke alt jeg orker av den? For det er vel koffeinen som kan være abortfremkallende?
Lova Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Ja det tror jeg det er.Jeg drikker en dobbel koffeinfri latte et par ganger i uka.Sleit mer med å kutte ut kaffen i begynnelsen.Synes det går greiere nå
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Hmmm....Jeg har fått høre at man kan drikke kaffe hvis det er i moderate mengder..Altså 1-2 kopper pr dag.. Er dette feil? Bør jeg kutte ut kaffen helt?
sykkelpumpe Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2008 Hei Jeg har også hørt dette med moderate mengder. Så du renger nok ikkie og kutte ut kaffen. Problemet mitt er at jeg drakk ikke moderate mengder før jeg ble gravid, derfor har jeg gått over til koffeinfri kaffe. Men prøver likevel og ikke drikke så mye av det.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Leste et at svarene til jordmor Siri ang nettopp dette, og hun sa at et par kopper vanlig kaffe gjør ikke noe så fremst du ikke pemper cola og te ved siden av :-)) Og når det gjaldt koffeinfri kaffe kunne man visstnok ikke drikke uhorvelige mengder, men rundt 5-6 kopper, kanskje det er andre stoffer i den som ikke er så bra? Kos dere med kaffen deres :-)) Vi har alle våre laster, min er dessverre pepsi max (men bare max 1 liter daglig som er den trygge mengden) Lykke til jenter :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå