Helnøtt med spire:) Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Ja,jeg bør det sier hodet mitt. Hva tror dere? Jenta vår på 3 år har etter toalettbesøk blødd i rompa etter å ha gjort nr 2. Merket det to ganger nå i påsken. Hun har fra tidligere slitt med hard mage når hun brukte bleie, veldig hard mage men er blitt bedre nå som hun går på do. Men har ikke merket noe mer til det nå i de siste dagene. Ville dere ringt legen eller bare sett det ann?
Honningmelon Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Klager hun over smerter? Er det kun i rumpa det er blod, og ikke i selve avføringen. Om det er at hun er hard i magen, så kan det jo hjelpe med noe som gjør avføringen litt løsere. Har dere prøvd svisker, sviskegrøt, sviskejuice?
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Skader ikke å ringe legevakta og forhøre seg med dem. Det gjør jeg hvis jeg er usikker.
Helnøtt med spire:) Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2008 Vi har virkelig prøvd det meste. Men nå etter hun slutta med bleie er det betydelig bedre, og klager ingen ting når hun er på do. Slik som hun gjor med bleie. Var en gang det var så ille at vi måtte ringe legevakt for å få hjelp. Er kun når jeg tørker hene. Det hender hun sier hun har vondt i rompa, men klarer ikke se noe unaturlig. Tenker bare på om det kan være noe som har kommet etter den tiden da hun brukte bleie og slet med dette.
Solitude Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Vet ikke om det kun gjelder yngre barn men jeg tok jenta mi til lege når hun var rundt 1 år gammel pga av det samme og da sa han at det var viktigt at lege sjekker slike ting. Ofte er det bare en liten rift men det kan jo også være mer alvorlige ting og derfor viktigt å få sjekket det. Men somsagt så var jenta mi mye yngre en din så.... men er vel bedre å ringe engang for ofte en engang for lite Men er hun i fin form ellers, almenntilstand god og hun drikker, spiser nok og ikke virker slapp så kan du kansje se det litt an...
Helnøtt med spire:) Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2008 Ja, tenker litt det også at, ser jeg det i morgen ringer jeg legevakta. Men hvis ikke vente til fastlegen på tirsdag bare for å høre om de vil sjekke det eller hva de sier om det. Ikke altid lett og vite nei.
Blue Lady Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Skulle tro det er en liten rift i endetarmen som gjør det, spesielt siden avføringen ikke er blodig eller en helt annen farge (f.eks hvit). Men det skader ikke å ringe legevakten, men tror nok de vil si det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå