Ayla78 Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Hvordan klarte jobben deres å tilrettelegge for dere sykepleiere/hjelpepleiere som har bekkenløsning?.. og hvis de ikke fikk det til hvor tidlig ble dere sykemeldt. ? Har selv fått bekkenløsning og må til lege tirsdag, siste uka har vært tung. Har vansker med å se for meg tunge løft videre..Sukk...
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Hei! Jeg jobber som sykepleier på sykehus,og har vært sykemeldt siden uke 5 pga bekkenløsning. Er nå i uke17,og er fortsatt sykemeldt. Skal muligens starte i 100% aktiv sykemelding fra 1 april.....skal gi det et forsøk.Vanskelig å tilrettelegge godt....for noen dager er jeg omtrent ikke mobil i det hele tatt. Også er det jo ikke så mange ganger i livet man er gravid, så da syns jeg det er greit å ikke slite seg helt ut. Lykke til
Guttemamma75 Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har fått tilrettelegging på jobben pga bekkenløsning, jobber i hjemmesykepleien men er nå "omplassert" til å jobbe inne på kontoret. Jeg skriver pleieplaner, legger inn oppdrag og vedtak på dataen, hjelper de som er ute med å ringe til lege osv, rydder på medisinrom, doserer til de som har medisiner på kontoret osv osv.. Er imidlertid 50% sykemeldt og regner egentlig å gå enda mer ned i arbeidsaktivitet ved neste legebesøk. Men, uten tilrettelegging ville jeg måttet gå sykemeldt i 3 mnd allerede så jeg er glad for at det ordnet seg slik på min arbeidsplass.
Ayla78 Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2008 Oisann LIndus, bekkenløsning siden uke 5! Uffda.. synes jeg har fått det tidlig jeg men.. Er litt spent på hvordan de kan tilrettelegge. Jobber på sykehjem og det er mange tunge brukere så jeg føler jeg er en del begrensa mtp pleie. Ser du har fått en del administrativt pearl, men hvordan fungerer det å sitte hele dagen? Etter kun 1 time ved dataen så sliter jeg. . Takk for svar iallefal.. c",) Lykke til videre i svangerskapene deres begge to :-)
Guttemamma75 Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har kontaktet hjelpemiddelsentralen i kommunen og fått lånt en roho pute ("tottepute") til å sitte på.. Den hjelper ganske godt.. Jobber bare halve dager (50% sm) så det går på et vis.. Blir jo vond av å sitte lenge i ro så må opp og bevege meg iblant og prøver å ikke gå så mye... Har også muligheten til å legge meg ned om jeg trenger det...
Ayla78 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2008 Hmm ja den var ikke dum du.. Roho pute er jo supre greier da. Halve dager ernok også mye bedre enn færre hele dager ja. . Takk for tips igjen. Skal til legen i morra og så får jeg snakke med sjefen min om de kan omplassere meg på noe vis eller tilrettelegge..Jobber på sykehjem men vi har jo eldresenteret og hjememtjenesten i kommunen også, kanskje jeg kunne gjøre noe nytte for meg der? Blir vel sprø om jeg må sykemeldes helt frem til termin..
Djoolia 07+08+12 Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Jobber i hjemmesykepleien,og det var veldig vanskelig å tilrettelegge for meg,da det er lite nok folk fra før av. Jeg har nå vært sykemeldt i 4 uker og gått til fysioterapeut,og ryggen føles veldig mye bedre. Skal prate med sjefen i morgen for å høre om det er noen mulighet for at jeg kan jobbe,er veldig lei av å sitte hjemme. Men føler at jobben er lite villig,fordi vi har en del tunge brukere som må løftes på flerfoldige ganger i døgnet. Så jeg venter i spenning jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå