dansejentes mamma Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg vet det er tradisjon at foreldre inviterer, men det er så ufattelig arkaisk. Jeg får liksom følelsen av at er ikke paret voksne nok til å arrangere et bryllup så kan de ikke være voksne nok til å starte et samliv, Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte når jeg ser at to foreldrepar inviterer til sine barns bryllup. Toppen av komikk er vis de har bodd sammen lenge og har uinger, eller enda verre har vært gift før. Og så kommer far til bruden med henne ned kirkegulvet for å gi henne bort, for første andre og tredje gang. jippi.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Vi var samboere før vi giftet oss, og det hadde ikke ramla oss inn å skulle ha foreldrene våre til å invitere. Det viste seg i ettertid at faren min (som nesten aldri gidder å ringe eller besøke) var litt snurt fordi han ikke fikk invitere, he he.
Trulte76 Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har sett begge deler jeg..på noen er det foreldra som inviterer på andre er det kommende brudeparet som inviterer.. jeg hadde nok valgt å invitere selv visst jeg skulle ha giftet meg
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 tja, er det foreldrene som betaler så er det også de som inviterer.
scoobidoo Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Hæ? Har vært i en god del bryllup, men har aldri blitt bedt av foreldrene. Det er da snakk om voksne mennesker?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Iflg gamle tradisjoner er det foreldrene som inviterer ja.. Jeg synes det blir litt for dumt, så her er det vi som ba..
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Jo, hvis foreldrene er så greie at de sponser synes jeg de burde kunne få lov til å invitere ... men det er visst også en arkaisk greie med betalende foreldre :-p
Joikaboll@ Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har hvert gift før, bestemte oss tirsdag og giftet oss fredag samme uke på prestekontoret uten at noen viste noe. 10 år seinere er jeg gift igjen, hvert sammen i 6 år, bodd sammen i 5 år, og fikk 2 barn sammen før vi gifta oss i fjor høst. Denne gangen ønsket jeg å GIFTE meg, så pappa fulgte meg opp kirkegulvet. Planene ang bryllupet blei ikke HELT som jeg og mannen planla. Pga økonomien ønsket vi et bryllup med stopp med tanter og onkler på gjestelista. Da ville vi blitt ca 50 stk. Vår foreldre ønsket å betale for at søskenbarn med følge samt noen grandtanter og familie venner skulle komme også. Vi blei enige om at det var greit, så gjestelista passerte 100 stk. Da tiden for å skrive innbydelsene kom og foreldrene på begge sider insisterte på at dem skulle betale alt følte vi det naturlig at det også var dem som skulle innby. Så vi hadde nok et "JIPPI" bryllup som du beskriver...
manonym Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 For å si det slik så har jeg aldri hørt om et bryllup hvor foreldrene inviterer, i min omgangskrets osv altså. Så det tenkte ikke vi på en gang, er da tross alt våres bryllup og ikke foreldrene våres sitt. Men for all del, i noen (etter min mening rare) kretser så er vel kanskje det tradisjon, men ikke hos oss. Blir bare teit.
mayaya Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har vært bedt av både par og foreldre, og reagerer ikke på noen av delene. Vi betalte selv - og inviterte da selvfølgelig selv.
pandabjørn Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 vi får bryllupet av mine foreldre, men det var vi som sendte ut innbydelsene
Joikaboll@ Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Foreldra våre tok over kontrollen enda mens det var meninga at vi selv skulle betale, det var derfor det endte som det gjorde. Greit nok. Og skal jeg betale jentungens bryllup en gang i fremtiden vil jeg sikkert ønske å være den som innbyr også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå