dansejentes mamma Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg vet det er tradisjon at foreldre inviterer, men det er så ufattelig arkaisk. Jeg får liksom følelsen av at er ikke paret voksne nok til å arrangere et bryllup så kan de ikke være voksne nok til å starte et samliv, Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte når jeg ser at to foreldrepar inviterer til sine barns bryllup. Toppen av komikk er vis de har bodd sammen lenge og har uinger, eller enda verre har vært gift før. Og så kommer far til bruden med henne ned kirkegulvet for å gi henne bort, for første andre og tredje gang. jippi.
Suzy Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Skjønner at foreldrene inviterer dersom det er de som har sponsa bryllupet. Men vi betaler selv og arrangerer alt, så VI inviterer ;-)
mto2 Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Vi frå delvis sponsa bryllupet, men det er vi som inviterer. Har vore sambuar nokre år, og har snart to barn, så skulle berre mangle.
ChellBell - har født! Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Det at foreldre inviterer til bryllup er vel litt gammeldags og utdatert - så vidt ikke de betaler for hele bryllupet da.. Nå i dag er par som gifter seg eldre enn tidligere, og de fleste betaler for bryllupet sitt selv (eller det meste i hvertfall). For oss blir det en selvfølge at det er vi som inviterer.
Eline på vei med nummer to Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Vi betaler bryllupet selv, så da inviterer vi også selv. Der foreldrene betaler hele gildet så skjønner jeg at det er de som inviterer.
Vannmann35 Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Har aldri opplevd at foreldrene har invitert til bryllup - tror det er litt vel gammeldag... Men kan jo skjønne det hvis det faktisk er de som betaler kalaset... Vi inviterte selv, og tok utgangspunkt i å betaler alt selv, slev om det viser seg at vi blir flere om å betale :-) Ellers kommer faren min til å følge meg ned kirkegulvet, og det er ikke fordi han skal "gi meg bort", men fordi jeg vil at min kommende mann ikke skal se meg før jeg går ned gulvet - kan nesten ikke vente med å se uttrykket i fjeste hans nå han ser meg i brudekjolen og alt :-) Kunne selvsagt gått ned gulvet alene, uten faren min, men da tror jeg jeg hadde svimt av - trenger en å holde meg fast i....
♥2 små gull♥ Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Vi hadde tenkt å invitere selv, men så sa mamma at det var vanlig at foreldrene inviterte når det er de som betaler. Foreldrene våre tar hele regnigen på selskapet, det kom på 76.000, så da skulle det bare mangle at de får lov til å invitere hvis det er det de ønsker. Vi betalte alt utenom selv, klær og alt annet vi trengte, men selskapet betalte de for. Syntes det er en veldig fin tradisjon at faren følger datteren opp jeg, selv om vi har vært samboere i flere år og har barn sammen. Er mye vi måtte endret på hvis alt skulle vært gjort "riktig". Alle kan da gjennomføre et bryllup på den måte de selv ønsker, det de selv føler er riktig og fint, sånn at man får den dagen man har drømt om.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 de som betaler inviterer. er dere så heldige å bli sponset synes jeg det er rektig at foreldre inviterer. at det er gammeldags trenger ikke bety at folk ikke synes det er koselig. jeg ville blitt litt nostalgisk av en slik invitt. bryllup er jo bygget på gamle tradisjoner så hvorfor ikke føre de videre+ vi betaler og arrangerer alt selv - defor inviterer vi også,
*H* Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 det er vi som kommer til å invitere her også, selv om jeg tror foreldra våre kommer til å bidra økonomisk... har ikke sjangs på bryllup om ikke vi får litt hjelp hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå