Gå til innhold

Trenger litt hjelp

Mamma til to skjønne gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp.

Har en gutt på 2 1/2 år som fikk omgangssyken (spysjukå) natt til skjærtorsdag. Spydde hele natten, var trett men fin form hele torsdagen og spydde igjen på fredag. Problemet jeg har fått er at jeg er redd for at jeg ikke få nok næring i ham. Har i dag notert ned alt han har fått i seg, og det er totalt 7 dl veske, 3 små biter av skive og 2 små bit av en banan. Han har spist en håndfull Elias chips. Han er trettere enn han pleier å være, men er aktiv i perioder hele dagen, trenger å ta seg 10 min pauser innimellom.

Noen som har råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen??

Skrevet

Han får i seg mer enn nok med væske, så det er ingenting å bekymre seg for. Og om han har sluttet å spy nå, så er det i allefall ingen fare.

Skrevet

Det høres jo ikke så gæærnt ut når han er i en del aktivitet..

Nok væske er det viktigste, du får kjøre på med alt som frister, blanding av eplemost og farris, og is er fint - gjerne saftis.

Skrevet

Jeg syns det er litt lite væske og mat på så mange dager, så jeg tenker litt om det kansje er lurt å få han sjekket for å utelukke at han er dehydrert. De små kan fort bli det spesiellt hvis de har hatt omgangssyken og ikke holder noe nede.

Ville kansje tatt en tlf til legevakten og høre om du kunne ta han med for en sjekk. Mors magefølelse at det er noe som ikke stemmer er noe hun bør ta på alvor ;)

Og så ville jeg slakket litt på sunn mat kravene hvis han er vanskelig til å få spise og drikke, noe mat/væske er bedre en ingenting. En gang når jenta mi var syk så nektet hun pent å spise noe annet en pomm frites og det fik hun... bedre det en helt tom mage... en vet jo det når man selv er litt småkvalm så er det ikke lett å skulle tvinge noe ned som absoloutt ikke frister.

Skrevet

7 dl på 3-4 dager nok for en så liten gutt ?

Skrevet

Halloooo i luken.. sånn går det når man svarer innlegg og ser på tv samtidig... 7 dl i dag så jeg nå... jaja... hvor var brillene nå igjen...

unnskyld :) 7 dl på et døgn er jo bra det da.. hehe..

Skrevet

Det gutten min pleier å spise er 2 skiver til frokost, to til lunch, middag,en yougurt og en skive til kvelds. Han drikker mye vann i løpet av dagene og alltid melk eller vann til maten.

Det som er vondt er å se at han ikke vil ha mat, han tar maten i munnen og prøver å spise, men spytter det ut med en gang.

Jeg tilbyr han mat og drikke slik som jeg alltid gjør, uten å virke for masete. Vil jo ikke at han skal vegre seg til maten. Han har vann og tynn solærsaft på glass/tette kopper hele dagen

Takk for svarene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...