Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Det hadde vært interessant å høre hvordan det går med deg under graviditeten... jeg har så himla høyt blodsukker nå. er 9+2. håper å høre fra fler!
mosegrisen Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Hei:) Jeg har og diabetes. Er 6+1 i dag, så ikke så langt på vei enda. Har hatt type 1 siden 94. Jeg er utrolig nøye nå, måler meg 10-15 ganger hver dag, spiser ofte og litt hver gang samt gått over til å sette mindre mengder korttidsvirkende (humalog) oftere enn før. Jeg har helt kuttet ut søte ting nå i begynnelsen for å bli kjent med hvordan kroppen endrer seg. Syns det har virket ganske bra for meg:) men fingertuppene mine klager..hehe Akkurat nå i begynnelsen opplever jeg at jeg trenger mye mindre insulin enn elles, men det er visst ganske vanlig hos enkelte i første trimester. Hvilken type diabetes har du? Går du til flink lege/jordmor? Jeg skal visst til rikshospitalet til et tverrfaglig team, har ikke fått time enda, men det virker jo veldig lovende... Masse lykke til:)
lillegull08<3 Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Heisann =) Jeg har også diabetes type 1... Har hatt det i 12år.... Jeg sliter en del med følinger, å har hatt masse lave målinger helt ned til 1,2... Kan ikke fatte at jeg klarte å stå oppreist.... Måler også kjempe masse, å som det sies, fingertuppene mine får virkelig gjennomgå.... Men det er jo viktig å passe på, så de får heller bare lide litt... Jeg går til full oppfølging på sykehuse... Både på fødepoliklinikk og medisinsk poliklinikk... Syns jeg har fått kjempe opplegg, å tror dette skal gå veldig bra =) Er forresten 7+5 i dag =)
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2008 Hei:) så bra at det er flere av oss:) jeg skal på ul på onsdag, første ul nå. jeg har et barn fra før, og oppfølgingen da var så bra, hadde første ul i uke 5, men nå blir det uke 9. synes det har vært litt lenge å vente, men det er jo ikke så mye å gjøre fra eller til da, men det føles jo så mye mere virkelig for meg om jeg hadde sett at det var en liten en der, og at alt ser bra ut:) regner med at det blir oppfølging hver 14 dag etter ul hvis alt serr bra ut, slik var det iallefall sist. blodsukkeret trenger iallefall streng oppfølging nå, fint at dere har lave verdier da:) jeg sliter skikkelig nå, sist kontroll hadde jeg hba1c på nesten ni. det er merkelig, for jeg har vært veldig godt regulert i mange år, men jeg var gravid og hadde en sa i november, og etter det har blodsukkeret flydd til himmels... bruker dere pumpe? det gjør jeg. Lykke til videre da, håper dere slipper så kraftige følinger. jeg husker at jeg var en del plaget med nattlige følinger sist svangerskap.
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2008 dytter litt på denne jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå