Gå til innhold

FLASKE KOKING BLIR GAL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koker dere flaskene for hver gang babyn har spist? ,jeg koker alle etter siste måltid.Jeg koker dem hver dag er det nødvendig? er redd for innfeksjoner mani ????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørr heller på dinbaby.com. :-)

Skrevet

jeg har lest at det ikke er nødvendig med koking. Du skyller alle delene i kaldt vann etter måltidet. vaskes med litt såpevann eller i oppvaskmaskin,

Skrevet

Førstemann hos meg var flaskebarn. Jeg skylte flaskene etter bruk gjennom dagen, og kokte så en stor kjele med alle flaskene brukt den dagen om kvelden.

Skrevet

samme som over.. kokte alle på kvelden. hadde 8 stk

Skrevet

Derfor er det SÅ mye greiere med amming. Slipper at det der styret!!!!!

Skrevet

Syntes ikke det var så mye styr, jeg.

Dessuten, anonym over -det er ikke alle som får til å amme av forskjellige grunner!!

Jeg gjorde som de over. Kokte alle flaskene om kvelden.

Skrevet

Jeg skyllte gost å kote annhver kveld, hadde nok til to døgn før jeg tregnte å koke. Har du mikro, kjøp sterilisator mye enklere. Eller kjør dem i oppvaskmaskinen

Skrevet

Jeg kokte alle flaskene en gang i døgnet, hadde vel ca. åtte.. men har blitt fortalt at det går fint å ha flaskene i oppvaskmaskin og bare koke tuttene.. fra barnet er noen uker.

Og til deg som sier at amming er enklere:

JA DA det er mye lettere å amme, men alle som ikke ammer har som regel en meget god grunn for å ikke gjøre det!!!

Skrevet

Mitt forrige barn var flaskebarn.

Jeg kjøpte en flaskesterilisator til å bruke i micro'n. Det var en fantastsik invitering og anbefales :)

Skrevet

mitt første barn var flaskebarn og vi kjøpte også flaskesterilisator til microen... men nå er gutten vår snart ett år og vi gir han bare flaske til kveldsmåltidet, men de siste mnd har vi puttet alle deler av flasken i oppvaskemaskinen og bare kjøpt nye smukker en gang i mnd eller noe... putter vanlige smukker i oppvaskemaskinen også og bytter de ut ofte...

Skrevet

Flaskene SKAL kokes fram til 4 mnd alder,helst 6 mnd. Etter det er det greit med oppvaskmaskinen. Hvorfor koke hver flaske etter hvert måltid? Det virker jo passe dustete... Når ungen er ferdig,skyll de i vann,og la de stå med vann i seg til du skal vaske. De løse delene legger vi i en bolle med vann. Så om kvelden,blir alt vasket i varmt såpevann,skylt veldig godt og satt i sterilistatoren.. Enkelt og greit.

Skrevet

Jeg vasket og steriliserte flaskene etter hvert bruk fram til hun var 6 mnd. Etter det ble de kun sterilisert en gang i blandt. Steriliserte smukkene hele tiden også.

Skrevet

Kjøp en microsterilisator som de andre har nevnt! Det brukes til og med av morsmelkbanken, så de er skikkelig bra og enkle å bruke. Jeg holdt også på å bli gal av koking. Lykke til. Flaskemammaer trenger ikke mer mas enn de allerede får... :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...