Gå til innhold

Hjemme på perm fra Ahus..


Anele&Solstråla

Anbefalte innlegg

Det gjelder å ikke gi seg har jeg merket.

Var jo hos legen med vesla hele 4 ganger før jeg fik henvisning til barnelege...

Hun begynte å bli tett/ hvesing i brystet i slutten av januar...

Og 22. februar var jeg da hos barnelegen, som mente hun hadde astma og gav meg forstøverapparat og astmamedisiner..

Dette ga jeg 4 ganger dagen..uten bedring...

Og da det var gått nesten to uker ringte jeg og fikk en hastetime!

Ble henvist til røntgen, men dette var en fredag og selvfølgelig kom vi litt for sent til sykehuset der vi bor, så de fikk ikke gitt meg noe svar før over helgen..

Men på søndag for to uker siden dro jeg rett og slett på legevakta med henne igjen..syns hvesingen bare ble verre, og i tillegg begynte hun å hoste litt..

Da ble vi lagt inn på Ahus..

Der ble det gitt astamedisiner annenhver time, og hver 3.time etter noen dager- uten bedring!

Har tatt røntgen med gjennomlysning, ultralyd av hjertet og CT uten at de har funnet noe!

Så nå er vi hjemme på perm..

Er to uker siden vi ble lagt inn i dag, og de har enda ikke funnet ut av hva dette kan være:(

Blir jo bekymra, men almenntilstanden hennes er fin og hun smiler hele tiden!

Skal tilbake og ta fler undersøkelser til tirsdag...men syns det går litt tregt på Ahus..

Så nå vil jeg ha fortgang i det, ellers ber jeg om å bli overflyttet til et annet sykehus...

Noen må vel klare å finne ut hvorfor hun hveser konstant!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff dette høres jo ikke bra ut og skjønner at du er bekymra.

Får håpe de finner ut av det snart. Som du sier så er det viktig at vi som foreldre står på og gjør det vi kan når vi merker at noe er galt og at vi ikke gir oss.

To uker er lang tid på sykhuset, men stå på, de må jo finne ut av det snart! Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dette hørtes ikke noe morsomt ut nei :( Får håpe de finner ut noe snart, og god bedring til jenta di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,dette høres ut som det samme som vi har slitt med. Jenta vår har vært slik siden hun var 1 mnd gammel (nå er hun snart 6 mnd). Men det var ikke astma eller sykdom i vårt tilfelle.

Vi fikk henvisning til en barnelege som er spesialist på astma/allergi.Der ble astma og allergi utelukket.

Det de fant ut var at hun var født med litt trangere passasjer i nese/hals/svelg. Noe som er svært vanlig hos små babyer. Men det kan føre til besværelser hos den lille visst de blir forkjølet eller tett. Da blir det enda dårligere plass. Så du kan kjøpe et jordmorsug på apoteket for å holde nesen åpen. Og saltvannspray. Babyer puster jo kun med nesen til de blir litt over et halvt år,så visst det er tett der puster de dårlig.

Dette er noe de vokser av seg etterhvert.

Veldig vanlig,men ganske skummelt.

Bare sørg for å holde nesen åpen.

Fungerte bra hos oss iværtfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi hjemme, ble skrevet ut på fredag...Har fått diagnosen Astma og Refluks...

MEN..de er jo ikke 100% sikre på dette da.

 

Det du over nevner høres jo ikke så usannsynlig ut, men vil jo anta at de hadde funnet ut av dette etter 3 ukers opphold på sykehus.

Ble rimelig lei på slutten, og følte at de brukte veldig lang tid.

Hun hveser jo fortsatt, og er tett...Men er jo gudskjelov i god form ellers.

Hun får en tablett om dagen for refluks og 2-6 innhalasjoner for astmaen.

Jeg vurderer å ta kontakt med fastlegen min, og evt. bli henvist for vurdering på riksen eller ullevål, for alt i alt så er jeg ikke fornøyd med Ahus i dette tilfelle...

Vi var vel borti 12 leger mens vi var der...og da ble det så vanskelig å forholde seg til det hele, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff, kjedelig situasjon!

 

ta kontakt med fastlegen din du, om du ikke er fornøyd med Ahus, mener å huske jeg har hørt de er flinke med de små på riksen..

 

lykke til!! og god bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei igjen.

Hun ble tettere rundt 7.4, så vi dro på legevakta igjen 12.4 og ble da sendt opp til Ahus igjen..der tok de noen blodprøver etc. og vi ble sendt hjem igjen og bedt om å gi hyppigere innhalasjoner.

Kjente at jeg absolutt ikke var tilfreds med dette så tok kontakt med fastlegen min og fikk time der 15.4, og han ville også legge oss inn. Jeg sa jeg ikke var fornøyd med Ahus og heller ville til et annet sykehus. Når det gjelder akutte innleggelser så må man til det sykehuset man sogner til. Men han ringte opp dit og snakket med en av de jeg likte best der, en Overlege som er spesialist på lunger. Han lovte å ta oss i mot, så da dro vi opp igjen da...Ble da lagt inn for observasjon over natten,

Tok nye røntgnebilder og fler blodprøver, han snakket med en kollega av seg på Riksen, og vi fikk time der på ons.

Der møtte jeg en veldig hyggelig og empatisk overlege, som virkelig tok seg GOD tid til oss:)

Tok røntgen der, pusteøvelser og blodprøver..stakkars jenta mi- blir jo så mye, men hun er virkelig tålmodig:)

Fikk beskjed om at vi må legges inn innen et par uker, for de skal ta fler undersøkelser..på en av de må hun ha narkose:(

Uff, må si jeg gruer meg til det!

Men håper de kan finne ut av dette nå. Har jo vært sånn i tre måneder nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...