Gå til innhold

hysterisk 3-åring, trass?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 3 år gamle jente har begynt med perioder på dagen da hun blir helt hysterisk. Kan være nok at hun våkner fra en blund på sofaen. Også når hun ikke får det som hun vil, hun blir helt hysterisk. Vi kan ikke komme i nærheten for da sparker og slår hun. Hun kan gråte og rase i en halv time og ingen får komme i nærheten. Det er vel dette som kalles trass? Kan ikke huske at storebroren noen gang har oppført seg på denne måten.

 

Det hører med til historien at hun for en uke siden hadde 3-årsdag og vi gav sutta til kråkemor som skulle få den til kråkebabyen sin. Dette har gått helt knirkefritt. Legger seg fint om kvelden og nevner den ikke i degt hele tatt. Så jeg går ut i fra at dette hysteriet ikke har noe med sutta¨å gjøre....

 

Så tilbake til mitt spørsmål. Jeg regner jo med at hun ikke er alene om å trasse på denne måten og at det er mange som har noen tips til hva jeg gjør i disse situasjonene. Jeg prøver jo å trøste henne, men det vil hun ikke. Så det ender med at jeg bare overser henne og lar henne skrike til hun er ferdig. Synes det er fælt, men hva skal jeg gjøre?

 

Så please, kom med noen gode råd, jo flere jo bedre.

 

Hjelp en desperat mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...