Gå til innhold

Bris og mirakelet!

Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere hatt en fin påske? Bare lurte på om det er noe fremgang på smokkefronten? =0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei...hvordan går det med deg?står alt bra til med deg og jenta.ikke meninga og trenge meg på tråden deres.

Skrevet

Hei Marita, så koselig å "se" deg her inne! =0)

Joda det går bare fint med oss! De vokser jo så raskt disse små, synes ho har blitt så stor allerede!

Enn dere da?

Holder på med ny hjemmeside hvis du har lyst å se. Ikke kommet så veldig mange bilder enda, men jobber med saken. Kan sende deg adressa på pm =0)

Skrevet

*

Skrevet

Hei hei :)

Nei vet du hva, jeg har gitt opp hele greia for en stund nå. Hun har tatt den, men den fyker fort ut igjen, og da er det et strev for å den inn igjen... Men flere sier at hun kanskje vil ta den når hun blir litt større, rundt 3 mnd. Så vi tar vare på smokkene, og prøver igjen om en stund :) Hun tar jo ikke flaske heller, så hun forstår rett og slett ikke hvordan hun skal suge.

Ellers har påska vært herlig. Vi har kost oss hjemme ettersom hun er litt liten enda (6 uker), og det har gjort godt for barn, mor og far :)

Din påske da?

Skrevet

Kan jeg bare spørre hvilke syper smokker dere bruker?

Min datter på 5,5 mndr liker bare MAM-smokkene i latex.

De som er skrå frempå blir bare spyttet ut. Ser at hun ikke gjør det med vilje. De bare spretter ut.

Skrevet

Huff jaja dere får holde ut uten smokken en stund da =0)

Prøvde dere forresten å dyppe smokken i sukkervann? Det måtte nemlig vi gjøre for at ho skulle skjønne at ho skulle suge på den...

Vi har faktisk funnet ut at det egentlig bare var tull at vi vente henne på smokk. Ho har ikke det store sugebehovet liksom. Men nå er a jo vant til å ha den da, så nå får ho ha den ..

Jo vi har hatt en strålende påske. Nydelig vær, med sol og knallblå himmel hver eneste dag, faktisk. Lille Julia fikk vært med på sin aller første snøscootertur, 3 mnd gammel. Og ho sov hele turen gjennom. Sov seg gjennom pølsegrillinga også =0)

Det har vært litt kaldt noen dager da. Natt til første påskedag hadde vi over 30 minusgrader ute! Brrrr......

Merker det har vært godt å ha mannen hjemme også da. Ferie liksom =0)

Skrevet

Hmm, nei det har vi ikke prøvd. Kanskje vi skal prøve det. Hva blander du da? Bare vann og sukker...?

Oi, det hørtes moro ut :) Driver ikke med slikt i Oslo, her går det mest i trilleturer på asfalten ;)

Men er enig i at det er godt å få litt avlastning fra mannen og. Kommer til å bli uvant å være alene i morgen.. Hehe :)

Skrevet

Hehe her oppi "nord" (selv om vi bor "midt" i Norge;0) er det ikke mye asfalt i allefall, selv om noen veier begynner å bli bare nå da. Gleder meg til det blir skikkelig vår her, med helt bar asfalt osv. Litt bedre å være ute da, selv om vi er ute hver dag likevel =0) Tror den tidlige våren er det eneste jeg savner med Oslo...

Sukkervann som også virker smertestillende når disse små har vondt i magen, lager du av 2 dl kokt, men avkjølt, vann og to spiseskjeer sukker. Gis en teskje ved magevondt, evt til å dyppe smokken i =0)

Vi dyppa ganske mange ganger i løpet av dagen, over 2 dager, før ho skjønte tegninga.

Skrevet

'

Skrevet

Da skal vi forsøke med sukkervann senere i dag. Så få vi se :)

Den tidlige våren ser ut til å drøye, det har snødd sammenhengende siden i går ettermiddag. Så nå er det vinterland her og.. Men mangler snøscooteren da.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...