Gå til innhold

Drikker dere alkohol mens dere prøver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har sluttet på p pillen, men vi prøver ikke med el tester eller noe sånnt ennå, tar det som det kommer:) i går var vi ute en tur, og jeg fikk meg nok et par drinker for mye.... tror ikke jeg har hatt el ennå, det er vel til uka en gang, men fikk litt dårlig samvittighet nå, jeg vet jo ikke sikkert når jeg har el, siden jeg nettopp har sluttet på pillen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, eg drikk ikkje alkohol no mens me prøver, men no drikk eg veldig sjelden til vanleg og da så ;o)

Men om det er i tida mellom mens og el, så hadde eg ikkje hatt dårlig samvittighet.

Har sjølv drukke alkohol i begynnelsen av eit svangerskap, visste ikkje at eg var gravid, gjekk heilt fint, men er jo absolutt ikkje å anbefale.

Og eg tenkte masse på det igjennom svangerskapet -tenk om.....

Så med dei andre barna (planlagte) så har eg holdt meg unna alkohol heile tida.

Skrevet

Det skjer ja, men aldri mengder, jeg drikker veeeldig lite til vanlig også.

Nå har jeg prøvd såpass lenge(10 mnd) at jeg har funnet ut at jeg ikke kan leve som om jeg var gravid i 14 dager hver mnd. Så er vi hos venner eller i selskap så tar jeg meg et lite glass vin eller likør, uansett hvor jeg er i syklusen. Det er uansett så tidlig at innvirkning på et evt embryo er mikroskopisk.

Fra den dagen jeg får positiv test, er det nulltoleranse(uten problem.)

Så om du er bekymret når du ikke tror eggløsning har vært, syns jeg ikke du trenger å ha dårlig samvittighet

Skrevet

gjør det når jeg er på fest,men ikke veldig ofte. min datter var med på en "fyllekule". visste ikke at jeg var gravid. det var en uke før mensen uteble. hun har ikke tatt noen skade.men det er jo ikke å anbefale. men kan jo helt slutt å leve heller. i hvertfall ikke når man har prøvd i 9 mnd som vi har.....

Skrevet

Holder meg unna alkohol mellom el og tr. Er jo evt da det kan være en baby der!!

Skrevet

Jeg har hele tiden holdt meg unna alkohol mellom el og mens. Men denne perioden tenkte jeg at "jeg er sikkert ikke gravid denne pp heller", så da jeg var ute sammen med noen venninner 5 dager etter el så tok jeg et glass vin... Nå har jeg testet positivt, og GJETT om jeg angrer på det lille glasset! Så jeg vil råde dere alle til å holde dere unna alkohol mellom el og mens, så slipper dere å sitte igjen med dårlig samvittihet og være redd sånn som jeg gjør nå. Vet jo at den lille mest sannsynlig ikke har tatt noen skade, men allikevel. Man bør jo egentlig ikke ta noen sjanser.

Hilsen en som er etterpåklok og som angrer på det...

Skrevet

Ja, jeg drikker alkohol akuratt som før jeg...

Har ikke peiling på når EL er og når TR kommer, så det nytter ikke å la vær å drikke alkohol i mellomteiden! Hadde jeg visst når jeg hadde EL, hadde jeg nok vært "litt mer forsiktig" men...

Drikker veldig sjeldent altså............

Skrevet

Vi begynte å prøve i august, og da var vi begge veldig strenge med oss selv når det gjaldt alkohol. Så da drakk vi ikke noen av oss. Men etterhvert som tiden gikk, uten at vi ble gravide, fant vi ut av vi får fortsette å leve som vanlig, og heller ta ting som de kommer. Nå skal det sies at vi ikke drikker mye til vanlig heller da, så har jo ikke blitt mer enn et par ganger. Drakk faktisk senest nå på onsdag, (bare to glass vin), og igår fant vi ut at vi er gravide:D:D

Skrevet

Gratulerer!!! De to vinglassene gjorde nok ingen verdens ting! ;))

Skrevet

Takk:D:D:D

satser på at det går bra, er egentlig ikke bekymret... er jo ikke knyttet sammen med embryoet ennå så... kan ikke gå rundt å angre på det valget heller, for det hjelper ingen;)

masse lykke til til deg:D *sende babystøv*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...