Endelig mamma! Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Heihei.Jeg bare lurer på en ting. Må man bestille ultralyd selv, eller gjør jordmor det? Skal til jordmor tirsdag, da vil jeg være akkurat 16 uker på vei. Så er vel tid for ultralyd snart...? Hvor lang tid tar det før jeg eventuelt får time?
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 For meg var det legen som sendte henvisning til ultralyd. Var hos legen når eg var 8 uker. Har du ikke vært hos legen enda?
Venterbabyjuli10 Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Heia. Ultralyden SKAL foregå mellom uke 17-20 så regner med du snart skal nå. Legen min bestilte time, så fikk jeg brev i posten.. Regner med de gjør det samme for deg, men rart du ikke har fått innkallelse ennå så lenge du er i uke 16. Jeg fikk innkallelse i uke 14 og da var jeg på ultralyd i uke 20... Ring legen din å hør til uke du:)
Endelig mamma! Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2008 Har vært hos legen to ganger siden jeg ble gravid. En gang for "å si i fra" om graviditeten, da var jeg ve ca 4-5 uker på vei. Så fikk jeg ny time da jeg var i 12. uke. Men siden jeg var så bekymret om det var liv eller ikke, fikk jeg tidlig ultralyd. Da var jeg 14 uker på vei, altså ca 2 uker siden. Men trodde jo at jeg fikk "vanlig" ultralyd selv om jeg fikk tidlig også...Stemmer ikke dette?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 joda.... du skal ha tilbud om den ordinære UL. jeg går til kontroller på sykehuset og tar UL ofte, men likavel ble jeg søkt inn til denne andre av legen der. så snart skal jeg til UL med under en ukes mellomrom:) lenge siden jeg fikk brev fra sykehuset om denne timen, så det er rart du ikke har hørt noe. be din jordmor undersøke dette for deg!!! evt ring fastlegen og spør om du ikke er søkt inn for å få tatt denne undersølkelsen. jeg har også fått brev fra nærmeste sykehus der de ønsker meg velkommen som fødende når den tid kommer, og når det nærmer seg er det vanlig å få en liten omvisning der for å se på fødestuene, tenke litt over hvordan en vil ha det, smertelindring,stilling,osv..... jeg er 16 uker på vei:)
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 ta kontakt med fastlegen din eller jordmora di,så ordner di sikkert med time til deg:)
<3 mine søte små<3 Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Min lege bestillte time til ul, sist jeg var hoss ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå