Gå til innhold

litt bekymra ang jobben min!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å jobbe som busssjåfør den 4 februar... (faktisk samme dag som unnfangelsen)

har skrevet kontrakt osv, men legen sier at jeg ikke burde jobbe mer nå pga begynnende bekkemløsninger og ganske dårli helse fra tidligere..

har allerede vært sykemldt nesten hele mars..

ska på første gangskontroll neste uke, og får da høre om jeg får fortsette å jobbe. Syns dette er grusomt, for jeg ønsker ikke miste jobben da!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har ikke lov å si deg opp når du er sykemeldt, mener jeg å ha hørt. Graviditet er heller ikke oppsigelsesgrunn. Så tror ikke du trenger å bekymre deg når du har kontrakt og alt i orden :)

Skrevet

bare føler meg så dum... får ny jobb, så kan jeg kanskje ikke jobbe noe mer før på lenge...

syns det er ille, og jeg vet ikke hvordan jeg ska fortelle det til jobben heller..De kommer jo til å hate meg..!

hmm mamma og pappa sier jeg ikke ska høre på legen men bare jobbe masse, men slik fungerer det ikke da..!

Skrevet

nei, de kan ikke si deg opp pga sykemelding..

de har lov til å si deg opp etter du har vært sykemeldt i ett år, og da har du permisjon.. de kan ikke si deg opp i permisjonstiden heller..

å sykemelding gir grunnlag for foreldre penger, så du trenger ikke bekymre deg for det..

vet ikke om det er regler for hvor lange du må ha jobbet for å bli sykemeldt da.. kan hende det er noen regler der..

men det vet vel gjerne legen din...

Skrevet

jeg har allerede vært sykemldt en mnd, så det var ikke no problem. måtte jobbe en mnd for å få betalt sykemld....

Skrevet

da skal du ikke bekymre deg..

forstår du syns det er flaut å måtte sykemelde seg, men sånn er det av og til.. er viktigere å ta vare på deg selv enn å tenke på hva andre synes..

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...