Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Når jeg snur meg fra å ligge på siden om natta våkner jeg av skikkelige smerter i magen, såpass vondt at jeg nesten ikke klarer å snu meg.. går greit å sove på høyre sida, men kan nesten ikke ligge på ryggen lenger. Og innimellom gjør det innmari vondt å ligge på venstre sida. Er dette normalt?? Får jo aldri en ordentlig nattesøvn! Har vært sånn i noen uker nå (er 28 uker) Og om natta når jeg skal strekke på beina, så får jeg krampe nedover hele beinet og ned i foten.. jææævlig vondt, og må sakte men sikkert bevege føttene for at det skal gå over. Andre som får krampe i beina? Voooondt å være gravid noen ganger altså!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 kjenner meg i gjen i dine beskrivelser. Kunne ikke sagt det så mye bedre selv. Det verste er krampa i beina. blir nesten redd for å strekke for mye på dem... Er nå i uke 30, og merker at det er tyngre å snu meg og bevegeligheten er mindre. Typisk at det er da ekstra vanskelig å finne en god og konfortabel sovestilling... Er noen uker siden jeg hadde en hel natt med søvn. Kan se det positive i det at vi blir trent til å våkne om natta til fremtideige amme og bleieskift...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Blir til tider engstelig for at alt er bra med babyen, for det er jo så innmari vondt i magen om natta! Skjønner ikke hva det kommer av.. blir noen laaange uker framover skjønner jeg.. HI
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Hei, jeg hadde endel kramper i beina rundt uke 25 og i en periode deromkring. Kjøpte en boks med kalsiumtabletter på helsekosten, tok et par stykker over et par dager, og det hjalp! Siden har jeg bare hatt kramper en gang! Så kanskje kan litt kalsium hjelpe deg også. Ihvertfall verdt å forsøke Magesmertene vet jeg ikke hva du kan gjøre noe med, men har du en stor og god pute i senga? Jeg synes det er godt å ha en enten mellom bena, eller under magen, og iblant også bak, som varmer ryggen. Og har du forsøkt å ta en varm dusj/bad før du legger deg? Kanskje kan det hjelpe magen til å slappe av - høres ut som om du har en form for kynnere/strekksmerter om natten. Håper det bedrer seg.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Kalsiumtabletter skal i hus snarest takk for tips! Kan nok være strekksmerter jeg har i magen ja.. skal til kontroll nesteuke, så da kan jeg spørre legen om noe kan gjøres. Syns 12 uker er lenge med lite søvn og smerter om natta! Takk for svar jenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå