line_n & sara Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 (dette er ikke et krangle innlegg,altså!!) spiser de egen barnemeny når dere er ute å spiser? eller gir dere de mat fra deres fat? lurer litt på hva som er det vanlige.. ingen av oss spiser kjøtt, så vi ville ikke gitt barnemeny med kjøttkaker/pølser til snuppa. har et vennepar som alltid gir mat til sønnen fra sitt eget fat, også når de er på indisk og når de spiser sushi, han er 1,5 år. han er absolutt ikke kresen i matveien! men tantebarna mine er kresne, og har alltid fått "barnevennlig" mat! hva tror dere? noen erfaringer rundt dette med kresne barn!? er det milijø, eller har barn bare sterke smaksløker? som sagt, ikke krangleinnlegg, men "lufte-tankene -mine-innlegg"
Honningmelon Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Det kommer ann på det vi bestiller. Men, begge mine har alltid fått smake og spist av vår mat fra de var helt små. Så de spiser stort sett det meste begge to. 4-åringen har nok blitt mer skeptisk i det siste, men det går mer på at han er inne i en "fase", for han har aldri vært kresen.
~~DoraDora~~ Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Mine er 5 1/2 år, 4 år og 15 mndr De største får velge selv hva de vil spise (velge mellom flere av rettene), mens hun minste får middagsglass og smake av vårt. (Fra 2 års alderen har jeg bestilt egen tallerken til de...)
line_n & sara Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2008 ja, kansje det er en kresen-fase inne i bildet, ja! husker da jeg var liten, ville jeg ikke spise noe jeg ikke hadde spist før! spurte mamma om jeg hadde spist dette før (når hun serverte noe nytt) ..hun sa jo alltid ja! avslørte henne til slutt, da!
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Noen barn bare er kresne, uansett hvor flinke foreldrene er til å venne dem til smaker. Mine har aldri hatt problemer med dette. De får smake det meste - av det som er fornuftig.
selfangerkjerringa Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Antar du mener store som i over en viss alder - og ikke overvektige... Eldsta vår er straks fire år. Vi er sjelden ute og spiser, men når vi er det så velger hun mat fra smårettene, ikke barnemenyen. Maten som er på barnemenyer er vanligvis bekymringsverdig dårlig i forhold til resten av menyen... men i jenta vår sitt tilfelle er det hun selv som velger. Hun foretrekker lasagne foran pølse og påmmfri f.eks (når vi spiser italiensk).
☆Monkey Business☆ Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Dattereren min på 4 er utrolig kresen, men hun må smake på nye ting for å finne ut om hun liker det eller ikke.....vet igrunnen ikke hvorfor hun er så kresen, hun har fått smake på alt mulig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå