Gjest Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Er så mye snakk om sunn/usunn mat her så nå benytter jeg sjansen til å spørre. Får barna dine yoghurt? Hvilken sort? Jr spiser en litago yoghurt omtrent hver dag. Han har så og si alltid med seg en boks i bhg, og han får det sammen med lunsjen i helgene av og til. Noen mener at yoghurt ikke er sunnt pga sukkeret. Nå er det om trent 6 % sukker i Litago, noe som egentlig er mye, men likevel mindre enn de andre sortene. For oss så veier dette opp med at yoghurten inneholder mengder med andre viktige næringstoffer. Og siden jr har cøliaki har han ikke topp matlyst alltid, og yoghurt glir ned lett som bare det. Dersom man vil ha yoghurt uten sukker kan man jo velge naturell, men siden jr spiser minimalt med annet sukkerholdig mat og drikke ser jeg ikke problemet. Gjør du?
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Jo, en av mine får. Spiser en yoghurt hver eneste dag!! Det varierer hvilket merke - alt fra Naturell-varianter til Litago =)
mayaya Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 sønnen min spiser en kopp yoghurt ca annenhver dag. får kun naturell.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 min får yughurt med seg i barnehagen kansje anden vær dag. før han begynte i barnehagen fikk han naturell med frukt i. men han ble misunerlig på de andre barna i barnehagen så nå får han vanlig yoghurt med seg.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Småen for yougurt naturell med honning eller frukt oppi hos dagmammaen (sluttproduktet er nok søtere enn litago, men dagmammaen er overbevist om at det sunnere).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå