Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til vår første var jeg veldig retsrektiv på å gi goteri de første årene. Hun får fortsatt ikke så ofte, kansje 2 ganger pr mnd. Det rare var at hun bestandig har forstått hva som var "godt" og villet ha det, også før hun fikk smake. Nå har jeg lest at hva mor spiser mens hun går gravid og ammer har stor betydning for hva ungene liker når de beggynner å få egne meninger.

Jeg selv er veldig glad i sjokolade og lakris. Det kan godt hende at det at jeg både mens jeg var gravid og mens jeg ammet, spiste en del sjokolade men i den perioden ikke lakris, kan ha gitt ungene mine det samme sjokoladesuget som jeg selv har. Lakris liker de ikke. Det er jo synd og noe jeg ikke tenkte på den gangen.

Er det andre som har tisvarende erfaringer? Eller motsatte?

Er det vi som mødre som "er skyld i" hva ungene liker og ikke liker pga vårt eget kosthold før ungene begynner å spise selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiste nå resten av sjokoladen i egget mitt er så mett =0( får skylde på mamma når hujn kommer inn fra turen sin =0)

Skrevet

Jeg har heldigvis masse igjen :-). Jeg elsker sjokolade, som også min mor og bestemor gjorde.

Skrevet

Jeg elsker også sjokolade (trenger ikke noe annet godt enn det), og begge barna mine er veldig glad i sjokolade :-)

Skrevet

Stemmer ikke her i hvert fall! Jeg orket faktisk ikke tanken på verken sjokolade, eller annet godis mens jeg gikk gravid!? Men ser jammen ikke ut til at snuppa synes det er vondt med godis akkurat;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...