Gå til innhold

Prøve i april - stor sjanse for desemberbaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia

Etter en MA i høst og en SA til jul er vi klar for å prøve igjen :) Grunnen til at vi har ventet noen måneder er at vi ikke ønsker en desemberbaby... Rett og slett fordi vi ikke vil at pjokken alltid skal være yngst.

Uansett. Jeg klarer ikke bli ening med meg selv om vil skal prøve i april eller mai! Jeg har stabil syklus, så termin blir 8. januar dersom vi setter igang i april. Men så var det dette med desemberbaby da... Mamma gikk to uker over tiden med meg. Hvor stor er sjansen å føde før termin? Vet at det er vanlig med to uker pluss minus termin som er vanlig...

Vet noen hvor stor sjanse det er å føde FØR tiden som førstegangsfødende?

Vil presisere at jeg ikke er "imot" desemberbabyer - det er bare det at vi har ventet en stund for å unngå dette... Er dere med? Og jeg er klar som et påskeegg :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

denne dytter jeg for deg,for det lurer jeg også på

;)

Skrevet

Kjekt at jeg ikke sitter alene med disse tankene i hvert fall :)

Har lest en del på internett, og det virker som om flesteparten føder en uke før eller etter termin.

Men jeg lurer litt på hva som er "trenden" for førstegangsfødende?

Skrevet

Svarer meg selv igjen jeg :)

Kom over denne linken:

http://www.uib.no/mfr/tabellverk/aarsmelding/2000/F6-svl.pdf

Det er en oversikt over hvor mange prosent som føder i de ulike ukene i forhold til termin (uke 39). Syntes det var litt artig lesing bare ;) Men det sier jo ingenting i forhold til om dette er førstegangsfødende...

Skrevet

Min subjektive oppfattelse av det er at det er såpass sannsynlig at jeg vil vente til mai (eller senere). Det må være kjedelig å ha bursdag i romjulen eller på nyttårsaften (kjenner flere som har det). Det er verdt å vente den ekstra måneden mener JEG.

Jeg har ikke noe imot desemberbabyer jeg heller, men vil unngå det selv :-)

Skrevet

Takk for svar Klar!

Tror vi har bestemt oss for at april blir en " vi får se hva som skjer - måned" :) Ikke stor sannsynlighet for at den sitter uansett :)

Skrevet

Jeg fødte min første 8 dager før termin. men satser nå på å prøve igjen og da er term. 2-4 januar hvis det går, jeg og håper at det blir i januar, men får bare se hva som skjer :)

Skrevet

En gambler vel neste litt uansett når en prøver på januar baby...Kan jo være at det skjer noe så gjør at babyen kommer for tidlig også;) Tror vi skal prøve i mnd skifte april mai....kjibt å vente eeennda lenger men...får se hvor lenge jeg holder ut hihi

Skrevet

Uff, ja det er vel bare til å vente til mai. Tiden går så SINNSYKT sakte... Jaja, kjedelig å forklare poden at han/hun er yngst i klassen bare fordi mamma og pappa ikke klare å holde igjen én liten måned ekstra...

Skrevet

Vi har også bestemt oss for å vente til mai, for å unngå en julebaby. Har en datter på halvannet, hun kom 10 dager før termin. Og vi ble gravide på første forsøk, så jeg hadde ventet hvis jeg var deg.

Skrevet

Tusen takk for svaret ditt Moa77 :) Vi venter til mai!

... og så møtes vi inne på februarsidene, ikke sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...