Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Fotografen vår skal ha 36 kr pr takke kort.. Og ser bare hvor mange takke kort vi ga ut ved fødselen til mini.. 73 takkekort!! Og blir sikkert enda fler med bryllupet.. Blir jo fort 3000-3500kr bare i takke kort!! Hva gjør dere?
♥2 små gull♥ Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Vi fikk cd med alle bildene fra fotografen og kunne da velge ut bilde selv, og bestilte takkekort fra en fotokjede. 6,90 pr. kort.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2008 Vi får ikke lov til å kopiere fotograf bildene, de kan kun fås hos fotografen.. Kopi loven..
Eline på vei med nummer to Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Vi får heldigvis CD med bilder slik at vi kan kopiere de selv, har tenkt å lage selve kortet i samme stil som invitasjonene. Dette vil koste rundt 700 kr inkl porto.
Mamman til Mari Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Oi, det blir dyrt... Vet ikke hvor mye vi må betale pr takkekort hos fotografen, men skal hvertfall vente og se til etter bryllupet. Er jo mye mulig en av gjestene får tatt et blinkskudd...
Tuppenmed4barn Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Har du ikke en flink fotografspire i familien eller blandt venner da som kan ta et fint bilde? så kan du bare kopiere opp de??
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2008 Vi får cd av fotografen med bilder, men i kontrakten mellom oss og fotograf står det at vi ikke kan printe de ut selv og bruke de. Men har tenkt på å bare ta et privat bilde og lage egne. I samme stil som invitasjonene kanskje.. Er jo syyyykt dyrt!!
pandabjørn Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 dere som får CD går dere til vanlig fotograf da eller? trodde cd var sperret slik at vi ikke kan kopiere de over til oss.. der jeg tok bilder av Sander fikk jeg også med cd men det gikk ikke ann å kopiere nei..... hvis det er mulig å kopiere cd så må jo fotografen tape masse penger på dere da hvis dere kan gjøre jobben etter på selv??
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. mars 2008 Ja, cd`en er jo bare fordi vi skal velge ut bilder i ro hjemme.. Det er strengt forbudt å kopiere.. Vanlig fotograf ja.. (ikke privat)
pandabjørn Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 tenkte ikke akkurat på deg nå adrian er gullet mitt =) men hun som kaller seg for Talula hun får med cd hjem som hun skal kopiere!.....
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. mars 2008 Aha =D Vet folk kopierer uten lov, men det ville jeg aldri ha gjort.. Da får man bruke private bilder istedet..
♥2 små gull♥ Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Fotografen vi brukte er en vanlig proff fotograf som fulgte oss hele dagen, men han er også en bekjent av familien. Han brente alle 450 bildene over på cd til oss og sa vi kunne gjøre hva vi ville med dem. Hvis vi trengte hjelp til noe skulle vi bare ta kontakt. Jeg kan skrive ut bilder profft via jobben min og han mente det var det billigste for oss om vi ordnet det selv. Ingen restriksjoner for bruk av bildene fra han.
Eline på vei med nummer to Skrevet 24. mars 2008 #14 Skrevet 24. mars 2008 Vår fotograf forbeholder seg retten til å trykke opp bildene som skal brukes som rene fotografier i albumer eller forstørrelser. Vi får to cd-er: 1 med høytoppløselige bilder m/vannmerke og 1 med lavtoppløselige bilder u/vannmerke. De lavtoppløselige bildene kan vi bruke til takkekort, printe på krus/t-skjorte etc (kunne aldri falt meg inn men...) med hans velsignelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå