Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter pergo ble det denne gangen to "gode, flotte" egg i følge gyn v eggscan. Ble inseminert i DK 12. og 13.mars. Hadde IKM i dag og testet positivt med digi CB, så da ble det full klaff denne gangen!

Nå til poenget: Allerede for en uke siden fikk jeg en svak strek på vanlig CB, men tenkte at det kunne jo ikke være mulig å se så tidlig! Produserer man dobbelt så mye hcg dersom man evt har to befruktede egg? Kan det mao være at jeg går og bærer på to små spirer?? :-)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare deg på om det er en eller to - men gratulerer kjempemasse uansett :)

Skrevet

Hei:) Gratulerer så masse med positiv test!

Jeg aner ikke om det kan være tegn på tvillinger, men det høres logisk ut at 2 spirer prod. dobbelt så mye hcg. Jeg hadde også to egg, eggløsning på høyre og venstre side, da jeg ble inseminert. Så det blir litt ekstra spennende på ultralyd:)

Skrevet

Hei!

I en tabell på snartgravid ser man at det er ca dobbel produksjon av hcg ved tvillinger ja... =)

Skal se om jeg finner linken

Skrevet

Hei. Jeg hadde ei venninne som fikk knallsterk og synlig strek ei uke etter eggeløsningen (naturlig "inseminasjon";) og hun fikk ei datter. Lurer på om jentebaby produserer mer hormoner enn guttebaby? Sikkert dumt spm, men jeg lurer altså ;-)

Skrevet

Så spennende! Gratulerer!

Jeg har den erfaringen at de venninnen mine som har fått jenter har testet positivt veldig tidlig som du, men de som har fått gutter ikke har testet positivt før 14 dager +, men som du sier ved tvillinger har du mye høyere hcg enn når det kun er en der inne. Så spennede!

Kan du ikke ta en blodprøve hos legen din, å se hva hcg'en er på, da får du en vis pekepine. Jeg har veldig høyt selv, og hadde en sa med tvillinger i vinter. De lærde sier det kan tyde på at det er flere der inne, men man vet aldri, aldri noe regel uten unntak - finnes de som har høy hcg selv om det bare er en - spennende spennende... det blir nok noen lange uker til ul... Jeg har fått tidlig ul i uke 8, to uker igjen å vente.. Nå håper jeg alt bare er bra der inne, og at alt er normalt - er det flere så er alle hjertlig velkommen!

Skrevet

Har høy "risiko" for å få tvillinger, så jeg får en tidlig UL rundt uke 7-8. Blir spennende! Får bare smøre oss med tålmodighet til da....

Lykke til damer! Vi "snakkes" vel her inne. Ha en fin uke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...