Gå til innhold

Hjelp! Hverdagsrutiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere tid til husarbeid og slikt når dere er i full jobb? når gjør dere husarbeidet?

er en stund til jeg skal tibake til universitetet og studiene, men lurer på hvordan jeg skal rekke alt! synes det er travelt nå jeg. har ingen avlastning fra bf, og kommer til å jobbe annenhver helg ved siden av fullt studie. (jobber natt da, og har barnevakt mens jeg er borte, men de helgene forsvinner jo da jeg kommer til å ha nok med å holde meg våken hehe) Forstår ikke hvordan dette skal gå!

Har dere som er litt erfarne med dette tips og råd til gode rutiner slik at alt som må gjøres blir gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du MÅ slakke på kravene til alt du tror du må gjøre:) Ikke vent at alt skal være tipptopp alltid. Du kommer til å slite deg ut.

Planlegg middager og innkjøp, lag gjerne nok til to dager når du først er i gang. lag enklere mat de dagene du ikke har tid. Og de kan være kveldsen noen dager. En overlever på brødmat av og til også. Kanskje speilegg i stedet for vanlig middag.

Du trenger heller ikke vaske like mye som du gjør nå. støvsug heller.

Men uansett så må dagene planlegges godt, og det er ikke lurt å utsette ting. Da blir det så mye å ta igjen, og det går også ut over det mentale(du vet at ting skal gjøres).

Jeg har studert mens jeg har vært alene med 2. Det er tøft, så jeg kan ikke si jeg misunner deg:)

Skrevet

Hei. Nå er jeg i full jobb så blir jo litt anderledes. Men anbefaler deg som over her og ikke slite deg ut på alt du tror du må gjøre. OM ikke alt er strøkent hele tiden så er det ikke så farlig.

Kan jo skrive noen tips på hvordan det fungerer her,

står opp 2 timer før guttungen kl 5, setter på en maskin med klær, ryddet opp fra kvelden før, smører niste til oss begge, henger opp maskinen med klær og setter på en ny en.

Etter jobb lager jeg middag, ordner klærne og setter som regel på en maskin på kvelden.

Når vi har spist rydder jeg kjøkken og stue, tar oppvasken etter middag.

Annen hver lørdag, vasker jeg hele huset, tørker støv, vasker gulv.

Pleier som regel kun å støvsuge en gang eller to i uka kommer ann på hvor mye støv det ligger rundt omKring. Badet prøver jeg å ta annen hver kveld etter han har lagt seg.

Og et sist tips, handle en gang i uka, sparer tid og penger. Sett deg ned å planlegg middagene for neste uke og kanskje lag til mye av dette på søndagen?

Dette er noe jeg gjør for å klare å holde orden på hverdagen ;) men nå er jeg heldig med jobben min siden jeg jobber på skole. Så har jo alle helger og ferier fri og kommer aldri sent hjem fra jobb.

Men er et slit uansett, skal jo ha overskudd til barna også. Så glad jeg kun har et barn. misunder ikke de som har flere selv om det sikkert fungerer veldig bra det også-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...