Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. har en gutt på 2 år som har astma.. er jo enda for liten til å bli testet, men fast legen har gitt han medisin etter flere runder med tett i pusten og hoste.. har vi noen rettigheter til å få støtte?? har hørt at man har rett på litt penger i mnd.. ikke for å virke grisk eller noe., men det er jo en del ekstra når han er mye syk.. betaler jo for en hel barnehage plass og han er mye borte der fra..får håpe han vokser det av seg, vanskelig for oss foreldre også å se at han til stadighet er syk stakkars.. er det flere med astma barn her inn på samme alder som min?, kunne jeg tenke meg å høre hvordan deres barn er i humøret når de er syke.. min er helt fra seg, sint for ingenting, hyler og skriker.. noe er sikkert at han er trøtt etter mye hosting om natten, det på virker jo hele familien at han holder oss våken om natten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke, men vil gjerne vite for datteren min på 2 år har også astma. Men hun er jo helt fin nå da pga astmamedisin 2 ggr daglig.

Skrevet

Man kan få støtte ja, men bare om du har en diagnose og store utgifter til medisiner. Har aldri hørt at en 2-åring er for liten til å bli testet. Min gutt har fått henvisning til det lokale sykehuset.

Min gutt har astmaspray som hjelper godt , og vi ser ikke noe til sykdommmens hans i hverdagen.

Skrevet

Ang. støtte tror jeg det må være påvist både allergi og astma. Støtten gis når man må ha "spesial" såper/vaskemidler og når man må fjerne tepper i hus, eller kjøpe "allergimat".

Skrevet

Støtte får man vel ikke,for medisinene er på blå resept og det betaler du da ikke for til barn.Tror også det er noe med at dersom barnet er borte i 2 uker eller mere fra barehagen har du rett til å få tilbake penger,må ha bekreftelse fra legen da som kan vises til barnehagen,men dette kan jo være forskjellig fra sted til sted.Men du har rett på 10 dager ekstra hjemme med barnet dersom det er kroniskt sykt,vi blei tipset om dette av fastlegen som da skriev søknad til nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...