Gladjenta og bittelille spire Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har IKM på tirsdag og nå har jeg ligget her med feber og vondt i halsen siden fredagskvelden. Det meste jeg har målt er 38,5, men har prøvd å holde feberen litt i sjakk med Paracet. Noen som vet om det er farlig å ha feber hvis man er gravid?
<3 lykkeliten <3 Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har hørt at det kan være skadelig for fosteret hvis mor har høy feber. En paracet el lignende gjør mindre skader enn feberen kan gjøre. Så hvis jeg var deg ville jeg nok tatt en ibux for å senke feberen.
Veslesnuppa Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Hei. Har hørt at det ikke er så bra å ha veldig høy feber da.. Du kan jo ringe legevakten og høre med dem. God bedring:)
Gladjenta og bittelille spire Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2008 Huff, jeg blir nervøs altså. Håper nesten at jeg ikke er gravid. Men jeg har hørt at man ikke skal ta Ibux når man er gravid... Huff, man hører så mye...
Gladjenta og bittelille spire Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2008 Takk takk :-) Jeg tror ikke jeg har vært over 38,5 altså.
tuppa prøvd lenge Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 leste litt om det for en stund siden og det er nok ikke farlig men det er viktig at du tar det med ro og drikker mye vann og ikke ta for stor dose med medisiner:-) men tror ikke du bør bekymre deg for fosteret egentlig.
Gladjenta og bittelille spire Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har tatt det med ro hele tiden, orker jo ikke annet. Jeg har tatt to Paracet i slengen, tre ganger tror jeg. Kanskje det er like greit at TR kommer, så slipper jeg å engste meg. Når har du IKM tuppa? Synes å huske at det var omtrent samtidig med meg.
tuppa prøvd lenge Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 jeg har ikm på tirdag!:-) så i en annen tråd at du også har det? spennende at vi har det likt da!:-)hehe har du noen symptomer?? men jeg tror helt ærlig at du ikke skal bekymre deg for å være syk altså. du har ikke hatt så høy feber og da er så liten sjans for at det er noe galt. men får du feber over 39.5 da kan det være farlig men ettersom jeg har forstått så har du ikke vært høyere enn 38.5 og det er ikke så farlig. ikke etter det jeg har lest i allefall. men ta masse c vitamin! kjøp sånne tyggekapsler og spis gjerne en 3-4 i slengen! det kroppen ikke har brukt for tisser du jo bare ut igjen:-)
Gladjenta og bittelille spire Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2008 Har ikke hatt mer enn 38,5 nei, så da slapper jeg av tror jeg. Jeg har IKM på tirsdag og jeg er også i 1. pp!!! Det skal sies at jeg noen ganger har hatt sykluser på 26-27 dager, så TR kan like gjerne komme i dag. Men jeg SKAL vente til tirsdag med å teste, leeeenge til. Jeg tok en billigstrimmel på fredag da feberen kom, men den var negativ. Når tenkte du å teste? Jeg har hatt noen symptomer, men det kan vel like gjerne være innbilning. Etter EL har jeg hatt de berømte stikningene i magen og mensmurringer. Til vanlig har jeg ikke mensmurringer før rett før mensen. Jeg fikk ømme pupper på fredag, men det kan jo like gjerne være TR som melder sin ankomst. Hva med deg, har du noen symptomer?
tuppa prøvd lenge Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 åh så spennende da!:-)og at vi er i første pp begge to så blir det jo ekstra spennende! vi må følge litt med på hverandre da:)hehe nei jeg skal vente til tirsdag jeg også men er stygt redd for at tanta kommer før tiden for jeg har menssmerter nå. dette er symptomer jeg vanligvis pleier å ha før mens og som jeg har hatt nå: mensmurringer i mage og rygg kvalme oppblåsthet mye utflod dette er symptomer som jeg ikke pleier å ha men har nå: stikninger i magen(kan være innbildning) "tung" i magen på en måte(kan være innbildninger) vondt i lysken og ned over beinet, nesten litt sånn betennelsesvondt. jeg har ikke hatt ømme pupper noe jeg alltid har før mens så det er jo et godt tegn:-) men masse av dette er jo vanlig for meg å ha før mens som jeg skrev og resten kan godt være innbildning. har vondt i magen nå så jeg har ikke store troen på at jeg er gravid egentlig.
tuppa prøvd lenge Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 og jeg har masse luft i magen:-) men det kan igjen komme av tanta som jeg føler er på vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå