Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Må bare komme med et syteinnlegg så min samboer slipper å høre på all sytingen. Nå er jeg bare såå jxxx lei av alt. Vi skulle kose oss i påsken å reise på hytta, jeg gledet meg jo til det..Godt å komme seg litt bort..Skulle shoppe, kose oss og jeg skulle tillate meg selv å spise absolutt det jeg ville de 3 dagene..Shopping ble det ikke fordi jeg pga en jævla fxxxxx på NAV som er så jævelig vanskelig ikke fikk utbetalt penger denne mnd heller..Har nå ventet 2 mnd på svangerskapspenger..Hu nav kjerringa er bare trass, sa rett ut til meg at hun syntes det var noe muffens med hele jobbsituasjonen og bla bla og måtte sjekke dette i hue å ræva..Skikkelig frekk møkka kjerring. For det andre er jeg så jævelig lei all forstoppelsen, føler at jeg ikke lenger blir ordentlig tømt, det kan nå gå dager i mellom og det sitter igjen en masse, når det først kommer så er det sånne små steiner.Blitt skikkelig ille nå. Har klart å holde det i sjakk med gode mat rutiner, masse vann, fiber, biola you name it. Men ingenting fungerer lenger..Har bare lyst til å få ut den jxxxx ungen.. Tenker jo bæsj 24/7 og det er så fordømt slitsomt..Og virker så på velværen. Og så skulle jeg jo unne meg litt god mat på hytta..Syntes ikke jeg tok så veldig av i grunn.Men vekta viste 3 kg mere når jeg kom tilbake..Altså 3 kg i løpet av 3 dager..Jævla flott!!! Tørr ikke å tenke på hvordan jeg kommer til å bli seende ut. Er snart i uke 27 så har fortsatt en stund igjen. Uff
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 jeg synes du sakal tenke mere over hvilken velsignelse det er å få være gravid,og at det er mange som har verre problemer enn forstoppelse liksom..kanskje det blir bedre for deg å være gravid da:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Greit at du har forstoppelse...men å kalle ditt ufødte barn for den j**** ungen,det er ikke noe fint nei!! Så egentlig synest jeg mer synd på den lille enn på deg!
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 hehe.. jo,det er en velsignelse å være gravid, ville ikke bytte denne muligheten mot noe i hele verden! Er vanvittig flott at kroppene våre kan bære frem barn. Men, når det er sagt; det kan også være noe skikkelig hærk visse dager! Har vondt både her og der, og det er faktisk lov å være lei innimellom =) Håper også du klarer å se det positive i at det eneste du har å slite med er forstoppelse (selv om det er vondt nok, det også).. Vi kunne vært så uheldige å være sengeliggende eller ha risikosvangerskap osv osv.. Men det er godt med en utblåsning innimellom =)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Takk jojo..Er jo det at man har så utrolig kjipe perioder i blandt..Og nå toppet det seg bare.. Og måtte få det ut.Jeg vet at det sikkert er litt kjedelig akkurat nå og at dette er helt glemt når ungen er ute..Evnt til neste gang jeg er gravid :)Og tro du meg om jeg har forsøkt å være positiv..Tom de gangene det har føltes ut som om jeg har hatt en biljardkule i råva og alt føltes som noe herk. Men igjen noen ganger så får man bare nok. men så går det over også.Og du som skrev at du syntes synd på ungen ??? Vel går vel ikke akkurat utover den gjør det vel????
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Du som reagerte på at hun skrev j*** ungen, herregud tror du ho mente det personlig mot den ufødte ungen?? Herregud snakk om å ta alt bokstavelig. Hun må jo få lov å tømme sine aggresjoner. HI: tenk iallefall hva du får igjen for det, om ikke alt for lenge er det over. Og det er mange som har det verre enn deg... Både de som sliter med å "holde barnet inne" når de ikke er langt nok på vei, bekkenløsning, kvalme hele svangerskapet og noen går sikkert opp mer enn deg. Så tenk positivt heller. Og nå som du først er gravid, vær glad du ikke var i bilulykke heromdagen og knakk begge bena!!! Tenk positivt Lykke til
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Sa at jeg synest MER synd på ungen enn deg,når du kaller den for j**** unge.Sliter også med forstoppelse,så vet at dette er håpløst til tider! Å forstår at du kan bli lei!!! Men,er det nødvendig å si stygge ting om den lille for det om?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 som sagt, du tolker det litt bokstavlig.. Jeg også kan tenke sånn om mine nære og kjære in the heat of the moment! Ingen som tror man mener det seriøst uansett... Bare å la det temaet liggende..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Jeg sliter også med forstoppelse for tida. Helt jævlig! Får aldri "tømt" meg ordentlig jeg heller. Har prøvd alt jeg også, men er visst inne i en skikkelig drittperiode nå Bokstavelig talt! Ingenting fungerer! Tenker "bæsj" 24/7 jeg også!hehe.. Men jeg har tatt Dulcolax etter par kvelder, og det setter fart på sakene skal jeg si deg;) Så nå har jeg fått "tømt" meg ordentlig..Vekta viste faktisk 1,3 kg mindre etter jeg hadde tatt det:/ ikke rart jeg følte meg STINN! Men så var jeg på middag hos mamma på fredag, med kake og greier til dessert. Dagen etter, igår altså, viste vekta 1,6 kg mer!!Hallo?? Og jeg får ikke pressa ut en dritt uten å ta disse Dulcolax-tablettene..nesten redd for å bli avhengig jeg!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Du som tar dulcolax.. Du skal være forsiktig, kan faktisk bli avhengig.. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i mangen år, og misbrukt disse i perioder.. Det er et helvete jeg ikke unner noen!!! Det som skjer når du tar disse, er at du tømmer deg, ja.. Men det går med store mengder væske, så ikke så rart at du går fort opp igjen.. Men kjenner meg igjen.. Er og ca 27 uker, og merker at magen er treg. Kanskje typisk i denne delen av svangerskapet? Har og tatt dulcolax noen ganger, må bare få tæmt meg liksom.. Men tror ikke vekta endrer seg pga dette..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 kødder du??? Åhh, kanskje det er forklaringen på hvorfor jeg har gått opp 2 kg på ei uke?? har jo ikke fått tømt meg på flere uker... Hmmmmm...absolutt verdt et forsøk!! hehe Må kjøpe meg dulcolax
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 Men som det blir nevnt av anonym over her, man kan bli avhengig, og det skal ikke taes mer enn 1 uke i strekk. Det kan være greit å ta det en gang i blant når ingenting fungerer, men bare for å "tømt" seg liksom.. Jeg tok det på onsdag kveld sist, og fikk tatt en ordentlig "tarmskylling" på fredag;) Men det var ikke før i dag jeg måtte på do igjen, selv om jeg vet hvor mye jeg har proppa i meg de siste to dagene..:/ Så man skal være litt forsiktig når man bruker det:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 Hi her. Ja jeg vet mange har det så mye verre enn meg..Og jeg prøver å forklare det for meg selv også..nå samlet problemene seg bare og jeg satt nærmest og ristet og gråt..Bare følelser som trenger å få utløp. Og det er bare godt å skrive dem ned og få tilbakemeldinger på godt og vondt. Selv om jeg skrev jxxxx unge så hater jeg jo ikke ungen min..Er bare figure of speach..Sånnt som man kan si in the heat of the moment. Jeg gleder meg jo intenst til å å bli mamma for første gang.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #16 Skrevet 23. mars 2008 Hi her. Syntes dette blir litt smålig, "si stygge ting om den lille" Virker jo som om jeg har utskjellt ungen nedenom og hjem! Sa jxxxx ungen i affekt..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #17 Skrevet 23. mars 2008 Heisann hi her..Ser ut til at vi er i samme bås forstoppelses messig ja. Men dulcolax vil jeg helst styre unna..Dette er avhengighetsdannende og så kan man få større problemer med avføringen etter man har sluttet med det. Duphalac er mye tryggere sånn sett, da det ikke er avhengighetsdannende og kun fungerer på avføringen og ikke tarmene. Har tatt det noen ganger men blir så oppblåst at fy..Skal øke dosen med linfrø i musliblandingen og se om det har noe effekt. Men vær forsiktig med Dulcolaxen kjære anonym over. Hilsen en som skal ha seg ny utdannelse og er apotektekniker student:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #18 Skrevet 23. mars 2008 Hi her.Anonym 13:10 Forsøk med 25 ml duphalac på morningen først..Vær tålmodig og gjenta til avføringen er stabil, det fungerer..Må regne med litt bivirkninger som hard og oppblåst mage og mye gassavgang..men det tømmer tarmen uten å forårsake avhengighet og andre problemer slik bla dulcolax,microlax osv gjør
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #19 Skrevet 23. mars 2008 Anonym 13:06: Akkurat det med vekta var bare for å "vise" hvor mye avføring som lå inni kroppen min og ikke kom ut!;)hehe..ikke noe annet enn det...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 23. mars 2008 #20 Skrevet 23. mars 2008 Sliter selv med forstoppelse så vet at det IKKE er noe behagelig... Men i går spiste jeg 3 plommer samt MASSE lakris og skal love deg et jeg fikk ut alt i dag!!!!! Går an å prøve slike ting innimellom også :-)
Gaara Skrevet 24. mars 2008 #21 Skrevet 24. mars 2008 Håper ting blir lettere (både den ene og andre veien) for deg. Alle....vel de aller fleste har dager/perioder der de føler at ting bare ikke går, men som oftest blir det bedre. Huff, er ikke flink å troste skriftlig, men sender likevel et svar sånn at du vet at jeg føler med deg.
Miss Misantrop Skrevet 24. mars 2008 #22 Skrevet 24. mars 2008 Hei, det er flott at du får ut litt fustrasjon!!! Jeg har lest mange innlegg som folk som ikke er fornøyd med NAV sin kunde behandling, så du er i alle fall ikke alene. Nav er vist nok i en prosess for å forbedre dette så vi får se om det blir bedre. Har faktisk sett store bedrifter forandret blitt forandret til det bedre etter "smilekurs". Du spurte om hvordan du kommer til å se ut om en stund siden du gikk opp 3 kg på 3 dager. Svaret mitt på det er at du kommer til å se gravid ut. Sunn, frisk og gravid. Etter å ha lest vekt tråden her inne skulle man tro det var en tråd fra top modells som har blitt gravide. Selv er jeg tynn, og har gått ned, men det er overhode ingen ting å stå etter. Veier helle 10 kg for mye enn 10 kg for lite. Jeg er også så heldig (faktisk vil jeg ikke si heldig, de er nøye valgt ut) å ha hatt og ha kjærester som aldri har sagt et styggt ord om kroppen min selv om vekten har gått både opp og ned. Så er jeg sikker på at det kommer bedre tider med shoping og andre gleder. Ta kontakt med legen din angående forstoppelse. Her er det mye fint reseptbelagt på markedet.. Ha en fin dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå