Gå til innhold

Flere enn meg som er redde for å miste babyen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært mamma i 11 dager nå, og det har vært de flotteste 11 dagene i mitt liv! Men går rundt med en sånn kjempe angst for att noe skal skje med lille prinsen min! Han er helt frisk, spiser godt og allting.. Han hadde tilogmed lagt på seg 125 gr fra fødselvekta da vi var på fem-dagers kontroll, så alt er i skjønneste orden.. Han lager en liten pipelyd da han sover, men har fått høre att det er helt vanlig Allikevel er jeg SÅ REDD det skal skje han noe.. Att jeg en dag skal våkne, men ikke han.. Huff.. Får tårer i øya bare ved tanken! Det KAN jo skje.. Får ikke sove om nettene.. må bort å kikke på han vær eneste gang han lager så mye som en grynte-lyd.. Er redd for att hver lyd han lager, skal være den siste.. Huff! Sover helst når bf er våken, slik att jeg vet att lillegutt har tilsyn..

Håper snart disse følelsene går over, er så tungt å kjenne på de.. Og jeg begynner bli veldig sliten..Vet ikke hva jeg skulle gjort uten lillegutt! Han har virkelig gjort livet mitt bedre!=)

ÅÅÅ!! Så redd jeg er!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt :) Det roer seg etter hvert da, men hvis ikke kan du vel prate med HS eller moren din f.eks?

Jeg var oppe mange ganger hver natt og kjente på mine at de pustet og alt var ok jeg...

Skrevet

Det er heeelt normalt å tenke sånn når man er ny mamma :)

Det går over etter en liten stund, prøv å ta det med ro du, pass på å legg han på ryggen , ikke ha det for varmt osv så går det helt fint vet du.

Om en uke eller to sover du nok godt om natten :)

Skrevet

Er nok rimelig normalt, spesielt når man er førstegangs fødende :-)

Går nok bra med den lille skal du se, du trenger hvile du også, og blir du for stresset så bør du snakke med helsesøster, for det kan i visse tilfeller gå over til fødselsdepresjon. Søvn trenger du! Kansje du skal samsove med den lille? Det gjorde jeg, sov godt alle mann da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...