Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er det virkelig noen som gir barn på 10 mnd chips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååååååååååååååå nå fikk jeg lyst på ost og løk potetgull.

Skrevet

Tuppa fikk smake det når hun var på den alderen ja.

Skrevet

En ting er å være "spisepoliti" for folka på nabobordet. Men å forsvare å gi en 10 mnd gammel baby chips?? Er det de samme som synes det er kvalmt å amme etter året?

Skrevet

Usalta en skjelden gang..ja...skjedd her....

Skrevet

Hva er egentlig så galt i å la de smake et par stekte potetbiter? De fleste har vel vett til å be om å få de usaltet hvis de små skal smake, og man gir da ikke sånt som hverdagskost heller vil jeg tro..

Skrevet

Jeg har også vært på mc donalds og sett babyer spise chips. Der er den som regel ferdig saltet. I den andre tråden mener jeg det var en som lurte på hva de ellers skulle gi ungen?! Håper da indelig at de fleste vet at barnemat på glass og andre lettvinte ting er å foretrekke som mat til en på ti mnd. Er sikker på at det er lov å spise medbragt til så små. Er noe annet med å smake en bit eller to.:)

Skrevet

Tar med fruktbeger, middagsglass, men vår mat er jo så mye mere spennende for minsta. Men nå spiser vi ute sjelden da, ikke skjedd enda, men hun har altså fått smake det her hjemme et par lørdager, da stekt i steikovnen og uten salt. Man uansett så hadde jeg ikke strirra surt å andre foreldre ute på en resturant, kke at jeg hadde sett etter hva andre serverer ungene sine heller..legger aldri merke til sånt.. Men legger merke til det hvis noen står å røyker NEDI ei barnevogn, da har det hendt jeg har sendt et litt stygt likk.

Skrevet

Jeg tror ikke en baby på 10 måneder får noen varige men av å spise saltet chips på Mc Donalds en og annen gang. Det er jo snakk om noen få chipsbiter og ikke et helt beger! Det er jo snakk om og la dette skje en sjelden gang, ikke vær helg.

Ser ikke helt hvilke problemer det kan skape? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? ..

Skrevet

Om man er villig til å vente litt lenger så lager de usaltet pommes frites i frityren og tar av til en porsjon før de salter :)

Selvfølgelig er det greit å ha med mat til babyen, men de voksenes mat er jo så mye mer spennende da! Tror neppe det er noen som forer babyen sin med en hel pose chips, det er vel maks 5 strimler før tassen er mett.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Kommer jeg heller ikke til å gjøre. Men hva andre velger for barnet sitt er vel deres eget valg. Noe forer med sukker så det tyter ut av ørene til barna og har et svært usunt kosthold generelt.... De får gjøre som de vil - tror ikke en pommes frites dreper barnet.

Skrevet

Ja, han har fått smakt på det ja takket være pappaen sin:-)

Syntes ikke det er så ille egentlig, ellers har han et veldig variert og sunt kosthold.

Hvis vi en sjelden gang er på Mc D. får han nuggets, fruktpose og appelsinjuice.

Om da pappaen hans stikker til han en chips eller to gjør meg ingenting:-)

Skrevet

Jo, da - det skjer. Også softice til nyfødte...!!

Namnam, er jo godt jo!

Skrevet

Med førstemann var jeg helt hysterisk når det gjaldt babyen og smaking på ting....

Med andremann ville jeg være sånn, men fikk det ikke helt til...

Med tredje..gir jeg blaffen rett og slett. Jeg har "våknet opp" og innsett at det ikke er dødsfarlig om de får smake bittelitt. Innser jo nå at en pommesfrites mer eller mindre, betyr absolutt ingenting. Det er det i lengden som teller. Det at en ikke før de opp på Mac Donaldsmat... ikke at de får kose seg i blant.

Og alle vet at det ikke er skadelig for en baby på feks 10 mndr, å spise en pommes frites og to, en sjelden gang. Men alle vet at salt er skadelig, så de unngår jo selvfølgelig det.

Skrevet

vi har bare vert på mc donalds 1 gang med M og da fikk han 4-5 pommes frites..

ser ikke problemet i det,vi går ikke på sånne steder,for det fins ikke her hvor vi bor..så..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...