selfangerkjerringa Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg er vokst opp med at det ligger donaldblader på skapet ved do. På hybelen tok jeg med meg pensum. Min far har eget do (han har bodd med kone og tre døtre og trengte et tilfluktssted) der han har et eget bibliotek med båtmagasiner. Da jeg møtte mannen min var toppen av vaskemaskinen (lite bad, vaskemaskin og do ved hverandre) full av Sandman og slikt. Nå har vi hvert vårt do, han har hylle på hele ene veggen med jaktblader, jeg har Illustrert Vitenskap, Historie, Pondus osv på mitt. Hvorfor? Da jeg var mindre, spurte jeg pappa hvorfor man leser på do. Svaret var at når man leser, slapper man av, og da går ting lettere. Den forklaringen syns jeg faktisk fortsatt holder vann jeg, særlig etter en periode med litt hemoriode-problemer i første svangerskap. Nå når jeg er tobarnsmor har det i tillegg en annen funksjon: på ettermiddagen hender det jeg setter meg på do for å få 10-15min FRI fra kall og unger. og by the way: man legger fra seg boka/bladet FØR man tørker seg, og tar ikke i det før etter man har vasket fingrene igjen. Dermed blir lesing av bibliotekbøker på do verken mer eller mindre hygienisk enn i andre situasjoner.
Lykke X 4 Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Hehe! Bra innlegg Mye bra kunnskap å hente fra dasslitteratur, faktisk
mayaya Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 jeg tar like godt med deg på do jeg da, vennen. på msn altså. stille og rolig mac-tid :-)
To tette + snart ei med flette Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Dette gir en jo lyst til å ville begynne med do-lesing!!!! Flott innlegg!!
To tette + snart ei med flette Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Jeg tar forøvrig ganske så ofte med meg søster/venninner på en kjapp do-tur....sånn i tlf...heh...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå