Gå til innhold

Rydde på rommet? 2 og 4 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 2åring og en 4åring som har hvert sitt rom i 2 etg. Det er ingen flere rom i den etasjen.

Vi prøver selvfølgelig sakte men sikkert å lære de å rydde, men jeg synes det sier seg selv at det ikke kan være ryddig der til en hver tid.

Mannen min går å rydder hele dagen. Han får hetta hvis han kommer opp og det er rotete der. Da begynner han å rydde med en gang. Og han tar ikke "det værste", han rydder det helt strøkent (i mine øyne iallfall).

Jeg for min del synes det holder å rydde 1-2 ganger om dagen, og at det må få lov å være litt rot.

Hva mener dere? Hvordan gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rommet til snuppa skal ryddes før hun legger seg.. Hun er 3 år, og må rydde selv (med litt hjelp).

Skrevet

Jeg har to gutter på 4 og snart 3. De rydder selv de, og har gjort det lenge.

De har lært seg ganske bra nå at det er lurt å rydde opp det man er ferdig å leke med før noe annet draes ut f.eks. så er ikke mye jeg må rydde etter de.

Om kvelden, når de spiser kveldsmat, tar jeg unna det lille de ikke klarer rydde selv (står for høyt opp etc) så det er ryddig når de legger seg.

Skrevet

Rydde? Hva er det? hehe.....neida, ser an på kvelden...rydder unna det verste da. Går liksom ikke rundt barna å rydder mens de leker heller..

Skrevet

Vel, her ser hele stua ut som en sprengt barnehage, for ikke å snakke om kjellerstua...

Jeg rydder her i stua et par ganger om dagen, med hjelp fra ungene, siste gangen ved sengtid. Kjellerstua rydder vi et par ganger i uka, det er der de får lov å leke som de vil, ser ingen grunn til å pakke sammen togbaner, parkeringsplasser, legobyer og hva det nå er de lager der nede flere ganger om dagen, det er jo deres lekerom.

Skrevet

Mine barn kan leke å rote som mye dem bare makter på rommet sitt! Men som jeg alltid poengterer til dem da det er ryddetid, "Det dere klarer og ta ut av skuffene, klarer dere pent og legge tilbake også. Sett i gang å rydd!"

De er 2 år og 4 år og rydde alltid opp etter seg selv, både på rommet sitt, når de kler av/på seg og ved matbordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...